Alla inlägg under februari 2010

Av Mattan - 28 februari 2010 20:19

Jag tar tillbaka det förra inlägget, jag gör det!

För nu har jag fått nycklarna till lägenheten så nu är det

bara till att börja flytta in. Woooha! Så jag väntar på

sambon så vi kan börja flytta lite små saker och mäta.

För jag måste ju veta om soffan jag har funderat på

får plats vid någon vägg, det hade ju varit trevligt.

Sambo har planerat hela mitt matrum så det ska hon

inreda alldeles själv, jag ska inte ens hjälpa till med

bokhyllan i från satan. Har man lovat så har man!

Nu ska jag fira hela kalaset med en snus, för fan vad

gott det är att snusa helt galet.


Av Mattan - 28 februari 2010 18:57

Nu ger jag upp!

Mitt liv är liksom ment to be en hemorojd i röven, det är bara så.

Tänk att allting ska gå kepprätt åt helvete ibland och är det minsta

lilla så är det för mig som att jag skulel fylla fyra och inte fick någon

barbie. Som Lotta på bråkmakargatan, INGEN CYKEL!? Typ så känner

jag mig nu. Ingen jävla cykel!!! Och den här gången är det inte som

i filmen, det kommer ingen pappa med en fin röd glänsande cykel i

slutet av födelsedagen. För det är väl meningen att jag ska vara

cykel lös hela mitt liv. Nu ska jag gå upp till mitt krypin och dra nått

gammal över mig. Får jag inte nyckeln till lägenheten imorgon då gör

jag fan slut med livet på riktigt! Som på fucking åmål, Hej det är slut

nu, du kan gå hem. Typ så.

Av Mattan - 28 februari 2010 12:09

Bli inte förvånad nu att jag sitter här och bloggar då jag egentligen skulle

vara på jobbet. Jag sprang upp och ned i natt och sist jag kollade på klockan

innan mobilen dog det var halv fem. När man somnar den tiden är man

inte så peppad på att kliva upp klockan sex och göra sig redo för jobb, och

allra helst inte när man har sprungit hela natten. Så jag är relativt nyvaken,

nyäten och så förbannat jävla trött!!! Jag har två måsten idag och det är

följande; Hämta min laddare hos Emma för jag hatar att vara utan mobil,

och hämta sista saken i förrådet på Vallåkers. Sedan ska jag däcka för jag

har noll krafter att ta i med överhuvudtaget. En sak är säker iallafall, jag

ska aldrig mer ta på mig att jobba dag när jag har jobbat natt bara en hel månad.


Mitt i bloggandet ville min hund ut så jag passade på att skotta

och det skulle jag aldrig ha gjort! Nu kommer min rygg att dö

inom loppet av en halv timme och halva parkeringen är kvar att

göra. Kanten efter plogbilen vad som cement sån snö är väl ändå

härligast att skotta!? Man får typ hacka sig igenom först och sedan

skotta som vanligt folk. Nu kommer jag verkligen sussa gott när

jag har gjort de andra två sakerna på dagens lista. Skööönt!!

Av Mattan - 27 februari 2010 17:41

När jag satte mig i bilen imorse när jag hade slutat jobba började jag nästan

att grina först för det var så mycket snö och jag satt nästan fast. Mitt i den

känslan började jag skratta som en tok, mamma hade skrivit HEJ på bakrutan.

Det är tydligen så man ska kommunisera när man jobbar om varandra. Så jag

skrattade medan jag skottade mig själv ur från parkeringen, folk trodde säkert

att jag var störd. Men som ursäkt så skyller jag på att jag var trött och vid den

tiden på morgon är fan allt roligt, speciellt ordet HEJ på en bakruta.

När jag kom hem kom min elaka hund och mötte mig i dörren, hon gick ut och

kissade och sedan dissade hon mig för morfar och jajja igen. Jävla kräk!

Jag trodde jag skulle få sova med henne som alla andra gånger, inte undra på

att vissa har fått för sig att hon är en elak hund när hon hålle på såhär.

Jag vaknade vid halv ett, då ringde jag älskade sambon och bestämde med

henne hur dagen skulle se ut. Åkte ner på stan i snön och kollade "skoter

uppvisningen" , ingen kommentar om den. Sedan vart det så jävla lyxigt att

vi vart bjuden på mat i Långsele, tackar så hemskt mycket för det satt det!!

Just nu är sambon i duschen och jag sitter här och peppar med Rasied Fist.

Det kan omöjligt finnas bätte pepp musik än detta, jag blir så jävla kär i mitt

liv när jag lyssnar på detta. Varför lever man inte livet så som man själv vill

och tycker att man ska. Det är alldeles för få som gör så, nu ska jag skärpa mig!


Av Mattan - 26 februari 2010 13:32

Nu är tvättstuge tiden över och förbi och jag snyltade tvätt tid av sambon

så mina kläder är nytvättade och luktar gott. Så nu har jag vikit all tvätt

och hängt det som inte hann torka medans Emma roar sig med sin pappa.

Jag har t.om hunnit ut med Mini så hon är ny kissad, jävla knäpp hund det

där! Jag förstår inte att något kan lukta så intressant att man måste trycka

ner hela nedrans skallen i djupsnön för att få lukta lite mer. Jag kan inte

sluta skratta när hon gör sådär, hon gör mina dagar komplett!!


Nu ska jag ta med mig mitt hjärta och sussa i sambos säng.

Av Mattan - 26 februari 2010 11:14

Ja gott folk, nu är lägenheten på Vallåkergatan 6B borta ur mitt liv.

Och det känns hemskt skönt! Nu kan jag koncentrera mig på det som

är viktigt för min egen skull, ingen jävla press om städning osv.

Satte nu sitter jag här och firar detta med ett glas cocacola som jag

inte skulle kunna leva en dag utan. Egentligen borde jag ligga och sova

men sånt fanns inte på schemat när vi hade besikning av lägenhet klockan

nio. Så idag blir det till att sova hela jävla eftermiddagen och förstöra

hela dagen. För i natt ska jag jobba och då måste jag få sova annars blir

jag väl till ett monster. Man måste ju vara snäll med de äldre om man ska

jobba en hel en natt, eller det tror jag iallafall att man måste.


Nej vafan, nu ska jag fortsätta att hänga här i soffan och njuta av

livet i all sin prakt.

Av Mattan - 25 februari 2010 23:15

Allting stämmer in på denna låt!

Av Mattan - 25 februari 2010 23:02

Idag höll jag på att bränna upp min egen bil, är huvudet dumt får bilen lida.

Råkade läma två plastpåsar precis framför kupé värmaren och så tänkte jag

att jag skulle flytta dom påsarna men det hann jag glömma innan jag gjorde det.

Så när jag kom ut efter en och en halv timme så luktade det bränt gummi i

hela bilen, och det var inte min hjärna utan påsarna. YES! Matilda i panik

slänger ut påsarna och rullar sig själv i snön. Eller ne...jag tog ut påsarna

och drog ur kupé värmaren. Sedan åkte jag till min sambo och nu sitter jag

i hennes soffa och väntar på att vi ska få tummarna ur och gå och lägga oss

och titta på Twilight. Åh vad jag längtar tills jag får New moon hem i brevlådan,

och ännu mer längtar jag tills jag får se Eclipse i sommar!!! Då kommer mitt

liv vara på toppen av sn*ppen.

Ovido - Quiz & Flashcards