Alla inlägg under augusti 2010

Av Mattan - 31 augusti 2010 15:52

Hör och häpna, för det gör jag, jag har jobbat dag idag!

När klockan ringde imorse trodde jag att jag skulle

trilla-pinn, men efter mycket mys fick jag kraften att

kliva upp. Jag klev in genom dörren någon minut

över kvart i, som alla andra gånger jag jobbar morgon.

Vid liv var jag ungefär vid lunch tid men då råkade jag

sätta mig ner och äta och vart trött igen.

Så nu är jag iallafall hemma i lugnets trygga vrå med

älskade Mimpan. Väntar på att söt-grannen ska sluta

jobba så vi kan äta mat och ha kvallitets tid, lycka!


Ja men helgen i Stockholm då...

Den var bra, tatueringsmässan var bra, dock mycket

folk på en liten yta och jag blev helt apatiskt efter

en kort stund. Men så värt det och nu vill jag tatuera

mig på studs, livsfarligt att höra ljudet ju!

Utgången med Emma, Maria och Andreas var hur

rolig som helst men roligast var det nog på vägen

hem i tunnelbanan. "ursäkta, men vad betyder

korttåg" På Söndagen bjöds det på Grönalund

vilket betydde att Lövet och jag var som två

femåringar på speed. Vi åkte kvasten (med alla

barn) fem gånger och hejja vad roligt det var!

Efter grönan hälsade jag på älskade syster en

sävng om, saknar dig jag! Sen var trippen över

och förbi och vi begav oss hemover.

Och jag säger det...borta bra men hemma bäst!

Jag är ingen storstadsmänniska jag inte.


     

Av Mattan - 29 augusti 2010 21:35

Jag lever och frodas, dock på hamburgare så min mage

är fan inte i sitt esse! Just nu hänger jag i gäng hos

min syster med flera. Dagen har varit hektiskt med

besök på grönan, my garden. På riktigt.

Snart ska jag bege mig mot tunnelbanan och klocka

hur lång tid det tar från denna punkt till dit jag ska.

Jag får ju dåndimpen jag av allt folk, all stress och

galenskap så skönt ska det bli att komma hem.


Hem till Mimpan och aktivera henne deluxe

och sen mysa med söt-grannen tills jag storknar!

En enda natt kvar, sen får jag äntligen sova med

den där karln igen. Han som gör min knäsvag och

helt snurrig i skallen. Han som har snott mitt

hjärta, och jag gillar det, mycket!


Imorgon kommer en mer genomgående inlägg

plus bilder från denna fina resa.

Av Mattan - 26 augusti 2010 17:24

Men nu ni kära läsare har jag äntligen fått tummen ur

röven och fixat en termostat till bilen. Dessutom hittade

Per abs felet så min abs lampa har äntligen bestämt sig

för att slockna. Hur jag har lyckas med att förstöra en

hel en kabel det är en annan fråga. Jag som kör så

lugnt och hederligt! Sen hittade Per ytterligare ett fel

som måste göras något åt, det tyckte jag var sådär.

Jag fick inte precis feting lönen att skryta om den

här månaden märkte jag nyss, så en vacker dag ska

jag fixa the problem. Så hittade vi vad som var

pys-punkat i mitt högra framhjul, det var en liten

skruv som kände nödvändigheten till att bo där.

Vi bestämde oss för att säga upp skruven ifrån

hjulet och för den lilla vräkningen gav jag 150 spänn.

Trots detta lilla återstående felet så är jag helt

övertygad om att min bil älskar mig mer än någonsin

just i detta nu, lätt!


Nu ska jag gråta en skvätt över min lön och

sen ska jag käka lyxmiddag med söt-grannen.

Då undrar ni vad, och till svar har jag Bullens

pilsner korv, det är grejer det!

Av Mattan - 25 augusti 2010 16:28

Halva dagen är över och förbi och det är en halv timme

kvar tills söt-grannen slutar jobba. Men just nu har jag

Mallan på besök in my shower(!) och det gillas. Ja, alltså

att hon är på besök, inte just att hon står i duschen.

Äckligt underbara människa hon den där Malin!


Dagen blir nog inte så mycket mer spännande

än lite häng med Mallan, promenad med Mimpan

och häng med söt-grannen. Med andra ord är

detta en jävla bra eftermiddag och kväll.

Livet är ju som små rosa moln nu för tiden

och vem skulle inte gilla nått sånt?!


 



Av Mattan - 25 augusti 2010 10:14

Så vaknar man ännu en morgon av regndroppar på

fönsterbläcket liksom. Det är då man önskar lite

försiktigt att man inte hade jycke som vill akut ut

på morgonsidan. För det är inte så jävla trevligt

att kila ut det första man gör alla gånger. Men,

Mimpan vinner ju över allt och alla i alla fall.


Idag ska jag på arbetsförmedlingen och prata

med min handledare. Han kommer säga att jag

ska söka jobb och bla bla bla. Vilket kanske

är grejen när man är arbetslös, eller har jag

fått de om bakfoten.


Så åker farbror Roger hem också, så den

fina stunden är over and förbye snart.

Vilket betyder att jag är all grannens i kväll!

Av Mattan - 24 augusti 2010 15:26

Idag var när nästan uppe med tuppen för sova

bort halva dagen kan man ju inte göra när man

har en morgon pigg farbror på besök inte.

Lunch intogs hos morfar och där vart vi kvar

ett tag lyssnandes på skrytande om diverse

krämpor och stenålder tiden. Efter att jag fick

nog och flera hål i huvudet så åkte vi på stan

för kaffebryggare jakt. Hittade jag någon som

dög? Nej. Dock vart jag äckligt sugen på en ny

telefon och rätt vad det är råkar jag väl köpa

den imorgon. Det blir nog ingen iphone, we'll see.


Nu ska jag slappa i soffan ett tag så får

vi se vad kvällen bjuder på. Fiske kanske,

jag vill ha fisk, en stor baddare.

Av Mattan - 24 augusti 2010 00:22

Vilken fin dag det vart av denna Måndag.

Jag somnade om i morse, vaknade och gjorde mig

ordning för dagen. Sen kom farbror Roger hit och

förgyllde min redan så underbara tillvaro.

Vi tog med Mimpan upp till Hallsta backen och

skådade Sollefteå i solsken. Då kom jag på att

jag bor i en för-jävla fin stad!

Sen drog vi en pizza, hälsade på mamma och Peder,

och skjutsade hem gulle morfar ifrån sjukhuset.

Ikväll har vi myst framför tvn, och ännu mysigare

vart det när söt-grannen kom. Ja alltså för min del

så klart. Så nu har Mimpan fått två nya kompisar

på en och samma dag och jag är en stolt matte!

Det verkar som att bruden tänker växa upp och ge

folk en chans lite fortare än förr.

Eller så är det jag som har ändrat inställning.


Nu ska jag drömma sött och ladda

batterierna för morgondagen.


 

Av Mattan - 23 augusti 2010 07:45

Alltså...om jag har haft en helt perfekt helg?!
Oh my garden att jag har! Den mysigaste helgen på

länge och ända tills nyss var det mysigt. För nu har

grannen åkt till jobbet och jag är helt ensam hemma.

Mini håller jajja sällskap då morfar fick för sig att

bli dålig och fick åka in på sjukhuset igår. Gulle min

älskade morfar!! Jag ska pussa på honom när han

kommer hem, eller hälsa på om han inte kommer hem.


Nu ska jag gå och sussa lite mer, har nyss skjutsat

Lövet till bussen och pussat grannen goodbye för idag.

När jag vaknar ska jag ringa Mio, min Mio.

Sen ska jag kolla om jag får hämta Mimpan eller om

det fortfarande är strängt förbjudet. Sen kommer

min bästaste farbror Roger idag också!
Detta är ju grejer för bövelen.

Ovido - Quiz & Flashcards