Alla inlägg under december 2010

Av Mattan - 30 december 2010 12:10

Idag är det ju som en Fredag och det är endast

fem timmar kvar tills Morgan slutar. Det är så

hemskt segt utan honom här hemma, jag och

Mimpan trallar på i våran takt. Och den är

för det mesta inte så värst fartfylld ska ni veta.


Nu ska jag diska, och snygga till i köket och

sen ska soffan få äran att hålla i min stjärt

ett tag. Jag är äckligt trött idag, jag tror det

är för att den här veckan samt förra har varit

oerhört rutin-lös. Då sover jag oroligt och bli

ap-trött på dagarna. Jag-måste-få-vila!


Imorgon är det sista dagen på året,

det gillar jag. För 2011 ska bli mitt år

och det är redan spått i stjärnorna.

Och jag riktigt längtar, att få se vad

som händer det komande året. Spännande!!

Av Mattan - 29 december 2010 16:49

Har spenderat några fina timmar med Lövet,

tills hon skulle jobba och jag gå ut med hunden.

Gick på arbetsförmedlingen och skrev på papper

utan att veta varför, hälsade att dom skulle skicka

damen som ringde mig på charmskola. Och blir det

strul nu då får jag tuppjuck!


Nu ska jag diska en sväng och vänta på att

älsklingen slutar jobba. Äckligt tomt utan

honom hemma när han har varit hemma i

fem dagar med mig!


PS. jag har hittat utbildningen jag vill

gå, min dröm utbildning! Synd bara att

den inte startar för ens 16 Januari 2012 (!)

Skit samma, jag SKA läsa den utbildningen. DS.

Av Mattan - 29 december 2010 11:03

Jag vart ingen miljonär, inte ens en huka kunde jag

få vinna. Inte Morgan heller för den delen. Men jag

fick vad jag ville ha i julklapp och lite mer. Plus att

jag fick fira jul med mina nära och kära, det är fan

bättre än en miljon det folket! Juldagen på Appelbergs

var helt okey, även om jag känner mig som en gammal

Agda som bara vill hem framför tv.n i soffan.

I Måndags åkte jag och hjärtat till Sundsvall för lite

shopping, och vips så äger man äntligen ett par

snowboardskor! Nu jävlar skall här åkas förstår ni.

Igår var jag, Morgan och Axel och åkte griller det var

tusen år sedan för min del. En riktig kvadd drog jag

vilket resulterade i att jag nu är röd och ond på mitt

redan onda knä. Men roligt var det!


Nu ska jag göra mig ordning för att agera taxi

åt mormor om en timme. Sen åka ner på den där

jävla arbetsförmedlingen som inte verkar kunna

annat än att strula! Dessutom skulle dom inte dö

av att skicka vissa på charm skola. Satans otrevliga

människor det finns.

Av Mattan - 23 december 2010 15:23

Jag gillar rubriken på förra inlägget, dagens före...

Härlig svenska där Matilda!


Gud vad jag grejar idag, eller inte nu längre nu ger

jag upp för idag. Jag har dammsugit, skurat, diskat,

skapat än mer disk, bakat pepparkaksbröd, tvättat

och tvättar still, samt rastat Mini i all hast i kylan.

Nu tänker jag sitta i soffan och vänta tills maskinen

är färdig så jag kan byta igen. Plus att jag tänker

vänta på att hjärtat slutar jobba. Och medans jag

väntar tänker jag se på "honey" på tv.n, men jag

undrar hur långt jag egentligen kommer för jag

är ganska säker på att jag kommer somna nu när

jag har varvat ner och satt mig. Kanske lika bra

att sova en blund så jag orkar med chocken ikväll

när jag bli miljonär då jag spelar Bingolotto!



Av Mattan - 23 december 2010 10:34

Dagen före doppare dagen och vad ska jag sysselsätta

mig med idag då? Jo, jag ska dammsuga, skura och

betala räkningar. Vem vill ha tusen tals blodfläckar

på golvet när det är jul. Nog för att blod är rött och

rött är väll lite av julens färg, men jag menar någon

slags måtta får det ju vara. Mimpan tänkte säkert

väl när hon pimpade golvet, jag tänker att jag vill

att hon ska sluta med detta omgående. Tikskydd

tänker ni fortfarande, nej tänker jag. Hon trivs nog

bäst utan. Förövrigt är hon just nu i en juck-fas.

Jucka på det som juckas kan, or you will die! Typ.

(då juckar hon hellst på mig, jag är tydligen juck vänlig).

Dessutom blir jag ständigt påmind då jag får blåmärken

av hennes klor när hon är in the mode.


Nog om detta.

Nu startar jag dagen lite lätt, även fast mina

ögonlock är tunga som bara den. Ibland önskar

jag verkligen att man kunde göra som på "tom&Jerry".

Sätta upp ögonlocken med tandpetare så man håller

sig vaken låter ju som en fantastiskt idé egentligen...


Av Mattan - 22 december 2010 14:37

Men dra mig jävla baklänges så kallt det är ute!

Efter en sisådär 3 minuter på stan hade jag inte

längre några tår kvar, dom glömde jag i bilen.

Eller kanske redan hemma hos mamma för där

är det ungefär lika kallt som i ett kylskåp. Mums!


Nu är alla julklappar klar och alla ingridienser

till mitt bröd bak och godis skapande är köpta.

Hunden är rastad och sussar så sött, så nu är

det bara för lilla Matilda att sätta igång.

Jag måste börja med disken, och smälta

chokladen. Typ. Slå på ugnen kanske skulle

vara något också för den delen. Hoj!

Av Mattan - 22 december 2010 09:56

Här sitter jag brevid våran snygga gran i plast och

funderar på alla kall grader som befinner sig ute.

Är det verkligen nödvändigt med 25.9 minus grader

när man ska gå ut med hunden? Jag bara undrar.


Igår kokade vi knäck, som var skit för hip som hap

började vi klä granen och halv glömde knäcken.

Så gjorde vi fudge, den vart perfa! Och disken som

blev av allt detta borde jag egentligen stå och gneta

med nu, men jag orkar inte. Snart så.

Har jag sagt att man blir trött när man har jobbat

natt och istället ska vara vaken dag tid?!


Snart är det julafton och som jag längtar!

Brunch hos Peder med alla barn plus två

respektive och en inneboende.

Sen ska vi till Hellsea och fira med den

bästa familjen Persson. Mysigt värre!


Något annat mysigt är detta:

 

Husses armhåla! Mums.

Av Mattan - 21 december 2010 10:24

Alltså, alltid när man har jobbat natt och ska vända

tillbaka på dygnet är man piss trött. I morse vaknade

jag typ tio minuter efter att Morgan gick ut genom

dörren. Inte för att jag var pigg och ville, nej nej

jag hade nämligen lovat mormor skjuts till bussen.

Gick en promis med Mini först och fick en chock,

hade glömt att det skulle vara kallt ute. Piss!


Nu ska jag skutta in i duschen så jag blir varm

och hår fri. Sedan ska jag hämta hjärtat på

jobbet då hans bil är och får sig en ny bakruta.

Så måste jag springa på stan en snabbis idag,

sista svängen innan julafton.


Sen ikväll ska vi klä granen, fan vad mys!

Ovido - Quiz & Flashcards