Alla inlägg under april 2011

Av Mattan - 28 april 2011 09:08

Jag är vaken och har varit i bra precis en timme nu, det var

nämligen kisspaus när hjärtat gick på jobbet och efter det

kunde jag liksom aldrig somna om. Så jag ligger här och

filisoferar om livets goda och undar vad för 360 i god gärning

jag måste ha gjort för att ha det så bra som jag har det nu.

Och det bästa med det hela är att jag tänkte ha det såhär

bra nu för resten av mitt liv, bara så ni vet!


Nu ska jag peta i mig lite fruktsoppa, eller kanske lite

fil med hallonsylt, vad vet man. Efter det skall Mini

rastas och efter rasten inväntar vi hjärtat på lunch.

Sen åker jag och jobbar resten av kvällen.

   

Av Mattan - 26 april 2011 10:57

Vad tokigt, idag känns det ju som en Måndag fast det är

i självaste verket en Tisdag. Blir man inte snurrig så säg!

Jag har varit ute med hunden, ätit frukost och betalat mina

räkningar för denna månad. Nu väntar jag på hjärtat som

snart, vlken sekund som helst, kommer hem på lunch.

Sen ska jag kleta på mitt face och göra mig redo för att

åka och jobba kvällen på avd. 16. Efter jobb blir det mys

och sedan sova för imorgon is a big day. Eller ja, stor och

stor, i mina ögon är det de. Och hör sen!

Av Mattan - 23 april 2011 16:35

Livet ligger verkligen på topp, det går inte att beskriva känslan

på långa vägar ens en gång. Balkongen är äckligt varm, jag var

tvungen att gå in för att inte brinna upp. Dessutom har jag

inget jävla tålamod med att sola, jag vill se resultat på en gång.

Denna påsk är den bästa jag någonsin har upplevt och jag vet

hundra prosent säkert att nästa kommer uppnå klimax.


Nä, jag tar mig en rond till på balkongen för att sedan

vara redo för grill (ikväll igen), mumsfillebaba!

Ikväll myser vi på hög nivå jag, kärleken och hunden.


Länge leve livet!!!   

Av Mattan - 21 april 2011 14:24

Jag är som en varannandags människa för tillfället, ena dagen

är jag pigg och kan fixa och dona massa saker. Dagen efter är

jag som en död sill som knappt orkar tänka på dagens bravader.

Idag är alltså en död sill dag eftersom jag jobbade igår, vilket

betyder att jag egentligen borde ha diskat, fixat saker och

fixat lite till redan men inget har hänt. Förutom att jag har

legat både i säng och soffa och sedan säng igen och mår som

jag mår. Allt har väl sin förklaring men för tillfället börjar

jag bli lite less, but not in the long run.


Nu ska jag försöka kleta lite smink, fixa lite frilla eller kanske

jag rent utav ska bruka mössa idag. Sen ska jag ner på stan

en sväng för att fixa innehåll till hjärtats påskägg för orginal

planen sprack. Efter det kommer jag vara döds trött, men

förstår ni att det är det värt! För imorgon är en annan dag

vilket betyder att jag borde må tiptop imorgon och det kan

ju vara en fördel för imorgon pyser vi till Sundsvall.

Snacka mys!

Av Mattan - 20 april 2011 10:28

Onsdag, mitt i veckan vilket betyder att det snart är Fredag.

Eller vänta, det betyder att det är en arbetsdag kvar för hjärtat

och sedan är han ledig över påsk, eller nej, vi är ledig tillsammans!

Helt fantatsiskt. Vi ska mysa på hemma, åka till Sundsvall en dag

för att titta på saker (och köpa saker). Plus att vi ska njuta i stora

jävla drag av varandras sällskap, det bestämmer jag, punkt slut.


Idag fick jag mig sovmorgon ända till fem i tio, gudarna vad skönt.

Nu ska jag kliva upp och äta fil och havrefras, min favo frulle nu

för tiden. Vem kan leva utan en sån frulle?! Inte jag i varje fall.

Efter frulle ska Mini och jag gå en sväng, jag ska nämligen jobba

ikväll och hjärtat ska jaga bäver så Mimpan ska få vara på bortaplan.

Hon ska få mysa med morfar och jajja tills jag slutar, sånt gillar

både hon och dom. Såatte, vi hörs HEJ!

Av Mattan - 15 april 2011 09:32

Förbaskat vad skönt det är att sova när man får göra det.

Det är länge sedan jag fick sova en hel natt utan att bli störd, även

om det har sina orsaker så börjar jag bli lite less på sömn biten.

Imorse vaknade jag vid sju, pigg som en lärka, skedade med

hjärtat som inte hade klivit upp än och efter några minuter somnade

jag om, som en stock! Fan, telefonen börjar tok vibrera klockan nio,

då får jag alltid hjärtat i halsgropen, plus(!) att jag drömde en

mardröm. Det var chefen, hon ville ändra en dag om två veckor, jag

tackade nej och hon tyckte jag skulle fortsätta sova. NEJ, det gick ej.

Så nu ska jag ta mig upp ur sängen, äta min efterlängtade frukost

och sen ska jag njuta av våran soffa tills det är dags att spendera

tid på jobbet. Plus att jag ska längta tills hjärtat kommer hem på

lunch, älskade han!


Grattis grattis till älskade puss-morfar som fyller 69 jord snurr

idag, igår fick han sin present i för och efterskott.

Ingen är nog gladare än han!

Av Mattan - 14 april 2011 15:38

Nu har jag varit på ganska mycket språng idag, enligt mig själv.

Emma och jag har tagit oss en sväng om i det fina vädret och

sen tittade jag och Mimpan på när Emma dammsög sin bil.

Nu är jag helt slut så nu måste jag, precis som barna, sova

lite middag. Mycket välbehövligt enligt mig!

Natt sömnen var ändå inte den bästa natten som var, låg vaken

i omgångar och tyckte att det var varmt, kallt, mycket spöken osv.

Så om jag försöker vila nu så är jag förhoppningsvis pigg tills mitt

älskade hjärta slutar. Då ska vi hämta mina däck, byta dom, äta

middag, pussas, kramas, njuta av varandras sällskap. För på detta

lilla vis är det; utan Morgan skulle jag aldrig i mitt liv vara hel.

Han är den person som har fattats mig hela mitt liv, och nu är han min!

Kungligt.


 

Av Mattan - 12 april 2011 10:05

Eftersom vi var vaken och pigga klockan åtta igår (och typ

hela helgen) så lyxade vi till det och sov till halv tio idag.

Ja alltså jag och Mimpan. Hon snurrade i skrivande stund

runt ett varv för att sedan blunda igen, lat hund det där.


Det är nog visst bestämt dags att kliva upp och få mat i

magen, jag önskar att jag kunde äta frukost innan promenad

men bruden blir akut nödig när jag gör minsta antydan på att

kliva upp. Så frukosten får alltid vänta och det är lite jobbigt.

Men  vad gör man inte för sin älskade vovve.


Jag vill att den här veckan ska gå fort och vara över och förbi,

dels för en sak skull men också för att vi nästa vecka åker till

Borga och myser på. När vi sedan kommer hem händer det

grejer och dessutom är banne mig riktig vår då!


 

Älskade vovven.

Ovido - Quiz & Flashcards