Alla inlägg under februari 2011

Av Mattan - 28 februari 2011 12:06

Jag tog mig upp, jag gjorde det!

Efter jobbet pös jag till Hällsjö där hjärtat skruvade

med min bil. Sen for vi vidare mot Dollar, där det

knappt var en ny pinal överhuvudtaget. Mat intogs

i Hällsjö och sedan åkte vi hem och myste i soffan.

Igår tog vi sovmorgon, och sov till nio, sedan

begav vi oss till mamma och Peder för fika och hundbus.

Sen åkte vi till Hällsjö och skruva i hop skotern för att

åka en sväng om. Den sväng om:en tog oss till stugan

där det fanns snö och en massa spår. Och så jävla fint

är det med en massor med snö och blå himmel!

Efter skoter åkning skruvade hjärtat färdigt i min bil

så nu är den som ny, eller ja, lysena, en damas och

en länkarm är som ny. Imorgon blir det ombesiktning

så banne mig om den ej går igenom nu!


Nu ska jag fortsätta med det jag nyss började med,

nämligen att dammsuga. Sen måste jag skura också,

för Mimpan har råkat gjort en olycka hemma.

Sen ska jag vänta på att älsklingen slutar jobba,

han som får mig hel i kropp och själ.

 

Åh som jag älskar honom!

Av Mattan - 25 februari 2011 16:27

Men äntligen hemma och äntligen Fredag!!!

Även fast jag ska upp och jobba imorgon också så

känns det oerhört skönt att det är Fredag. Men imorse

var det kämpigt, och dum som jag är var min första

tanke i morse "hur fan ska jag ta mig upp imorgon".

Jag funderade på den frågan ända fram till lunch ungefär,

sedan hade jag så mycket att göra att jag glömde det.

Men sen efter mycket pysslande och bäddande så slogs

jag av tanken igen, jag undrar fortfarande...hur ska

jag ta mig upp ifrån sängen imorgon?!


Har nyss betalat räkningarna, nu tänker jag slänga

mig i soffan ända tills hjärtat slutar jobba.

Då kanske det blir lite lättare att ta sig upp imorgon?

Av Mattan - 23 februari 2011 10:34

Onsdag mitt i veckan och snart är det Fredagsmys.

Igår hände det inte mycket för min del inte, förens

hjärtat kom hem. Efter middag åkte han och tränade

och jag åkte till Emma där brudarna var. Skratt och

fniss stod på schemat innan det vart hemgång.

Väl hemma fikade vi, tog en dusch och sen var det

dags för säng gång. Matilda, det tröttaste tjejen i

världen somnade gaaanska så fort. Fast å andra sidan

tror jag min bättre hälft somnade ganska fort också.

(Eller det hoppas jag, för annars är det synd om honom,
jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden nu för
tiden och han stackarn är vaken in i det sista). Rolig tjej!
Nu ska jag vänta på att Mimpan vaknar och vill gå ut,
hon tar nämlligen sovmorgon deluxe idag här i soffan.
Sedan ska jag dammsuga i hallen och inte gör så mycket
mer. Vila upp mig inför imorgon då det vaknas jobb.
Av Mattan - 21 februari 2011 16:13

Nu har jag gjort min arbetsvecka på fem dagar, så nu

ska jag vara ledig i två dagar innan det blir jobb igen.

Jag är nyss hem kommen, trött som rackarn och helt

slut i kroppen. Mini är kissad, har somnat och jag ska

ta och koppla in vårat nya modem och boxer. Nu hoppas

jag verkligen att internet och tv kommer fungera som

det ska, annars blir jag tokig! Hej hopp!

Av Mattan - 18 februari 2011 13:30

Nu har jag gjort min första av fem arbetsdag.

Tiden har näst intill stått stille ett tag på jobbet, men sen

sa det pang och nu sitter jag här hemma. Lunch måste

intas, för annars kommer jag tuppa av av näringsbrist.

Sen ska jag försöka blunda en stund i soffan, för nattens

sömn kan jag inte skryta så mycket om. Eftersom jag nu

har Morgans gamla telefon så var jag orolig att jag skulle

missa väckarklockan, då sover jag på aga.


Ikväll är det Fredagsmys som står på schemat.

Med hemma gjord pizza, och annat smått och gott,

och som jag längtar! Det blir dock en relativt tidig

kväll då jag ska upp och jobba 6.45 imorgon.

Efter jobb ska vi käka tacos med mina bröder och

sedan bege oss ner på stan för att spana in läget.

Även då en tidig kväll för jag ska upp och jobba

13.30 på Söndag. Nu vet ni vad jag roar mig med

hele helgen lång. Hoj!

Av Mattan - 17 februari 2011 10:18

Torsdag betyder en dag i från Fredag som betyder mys

så jag är nöjd med tillvaron. Min näsa är täppt, min

förkylningsblåsa på tungan är på väg bort för det gör

ont nanting, det är sista dagen med penecilin också.

Det betyder att fröken Wallinder är på bättringsvägen

med andra ord! Härliga tider, och lägligt till jobb helgen.


Från och med idag jobbar jag nu fem dagar på raken,

så medans ni normalt folk tar helg så börjar min "vecka"

skulle man kunna påstå. Men jag klagar inte för fem

öre ens en gång, jag är nöjd över att jag får jobba.

Sedan att det är på helgen, enda gången jag och hjärtat

är ledig tillsammans, det är en annan femma. Jag får

tänka jobb i pengar så känns det kanske lite bättre.


Nej, nu ska jag uppsöka nässpray och sedan ta

mig en promenad med min sovande hund.

Hittar ni latare hund kan ni ju hojja till!

Av Mattan - 16 februari 2011 14:17

Ja alltså...jag har blivit förkyld igen. Så pass att jag faktiskt

fick gå hem ifrån jobbet igår kväll. Jag hade noll krafter och

grymt ont i nacken /axeln, så halv sju gav jag upp. Då hade

jag t.om feber och alvedon hjälpt inte särskilt mycket.

Så hem det bar, till soffan tog jag mig och sen vart det

en mys kväll istället. Sen gick vi och la oss och jag däckade!


Idag mår jag lite bättre, även fast förkylningen gör sig

påmind i halsen och näsan. Men jag är piggare.

Har nyss varit på arbets(jävla)förmedlingen på ett möte

där dom i princip sa att man skulle fixa praktik plats

eller söka sommar jobb. Plus att vi fick lära oss att man

skulle komma i tid till jobbet, jag som trodde att hålla tiden

var helt jävla allmänt till allt. För jag menar...är man 23 bast

och har jobbat sen man var 18 och gått i skolan sen man var,

ja vad är man? 6 år? så borde man kanske redan ha

lärt sig att man ska komma i tid, eller? Bara en gissning ifrån mig.


Nu väntar jag på svar i från Mediamarkt, min "älskade"

telefon har övergett mig åter igen och vägrar att ge mig sms.

Så nu använder jag hjärtats gamla Sony-e, hel skumt att

använda en telefon utan touch och med knappar. Men det

funkar, jag är så less på min tele nu så blä! Jag borde ha en

3310.a så slipper jag bry mig om tekniken mer.



PS. jag har förövrigt redan fixat sommar jobb, det

gjorde jag redan förra sommaren ungefär. Plus att

jag jobbar det jag blir tillfrågad om innan sommaren. DS

Av Mattan - 15 februari 2011 09:50

Hur mysig dag som hellst igår!

Jag fick två super fina roser av mitt hjärta när han

kom hem på lunch. Sedan åt vi på Tandori house

när det skulle vankas middag. Klart godkänt men

kanske inte favoriten ändå. Kvällen bestod sedan

av mys, även fast jag snorade som aldrig förr.

Det är ju helt sinnes, inte kan jag väl börja bli sjuk

igen heller! Dessutom käkar jag ju penecilin. Blä!

Jag är tok snorig och täppt så vi får se hur länge

jag klarar av att vara på jobbet idag, rätt vad det

är så går det kanske över. (i hope).


Ne, nu ska jag bege mig ut med jycken, äta

frukost, skicka mail och ladda med lite nässpray.


Förresten, tack för en fin dag Morgan,

det var ju det jag skulle komma fram till.

Ovido - Quiz & Flashcards