Alla inlägg under juni 2010

Av Mattan - 30 juni 2010 15:37

Regnig men effektiv dag.

Började med att jag vaknade mitt på blanka dagen,

trött som en jag vet inte vad. Tog en promenad vilket

var ett smart val för efter det började det tok regna.

Men mitt i regnet fick jag ett ryck och åkte bort på

sjukhuset för att skaffa mig ett parkeringstillstånd och

avskaffa p-botarna. Så nu är böterna döda och jag

ligger inne på 600 kronor extra tackvare det.

Sedan åkte jag och bokade klipp och färg tid, jag

längtar redan! När jag kom hem fixade jag kassakorten

på internet, farli behändigt det där.


Nu ska jag städa och feja lite, sedan ska jag 

sova en sväng och efter det blir det jobb.

Av Mattan - 30 juni 2010 02:32

Mitt i natten och jag ska försöka vara vaken ett litet

tag till. Dagen har bjudit på panik i bilen, igen, lite

sol och bad på Risön, mozarellasallad och skräckfilmer.

Så när jag väl kommer somna har jag bäddat för

mardrömmar, härliga tider! Nu ska jag ta allergitablett

för kvällen bjuppade också på fyra stycken myggbett

varav det enda större än det andra osv. Och innan det

blir en stor plåga är det lika bra att hindra skiten.

Sedan ska jag renbädda sängen så jag kanske sover

skönt. Men för att sova skönt skulle jag nog behöva

nya kuddar, en ny bäddmadrass och en mörkläggningsgardin.

Då skulle jag nog fan sussa lika gott som Mimpan gör var

eviga natt. Appro på henne ska jag gå ut med henne innan

jag somnar också så jag får sova ett tag imorgon.


 

Av Mattan - 29 juni 2010 01:34

Grym dag!

Den började med att både jag och Emma försov oss,

vi vaknade tjugo över tio och vi skulle åka halv elva.

Så att...vi åkte vid halv tolv istället. Men till Sundsvall

kom vi och Mattias hämtade vi, och åt på MAX gjorde vi.

Så shoppade vi och jag blev några plagg rikare, inte

riktigt nöjd men ändock. Efter den lilla svängen åkte

jag och Mimpan upp till mamma och Peder för att lapa

lite sol. Jag hade nästan glömt hur varmt det blir när

man ligger och solar. Mini hade inte glömt hur roligt

det är att leka med en boll för det var det första hon

hittade. Så ringde Emma och skulle ha med mig till

Kramfors på äventyr och ja, nog fan vart det de nog.

Ett hus mitt i vägen, och nästan en krock med en

fin en älg. Emma skrek som att hon hade sett djävulen

själv och jag skrattade dum som jag är åt Emmas panik.

Men vi klarade oss, postis gubben i lastbilen brevid klarade

sig och dum älgen klarade sig, allting gott slutet gott!


     


Tyvärr hann jag inte få något kort på dum älgen

för allt gick så fort och Emma bromsade så hårt.

Av Mattan - 28 juni 2010 01:13

Jag förstår inte varför jag ska lyssna sönder låtar.

Men jag gör det ändå, man ska inte förstå allt här

i världen har jag hört. Lika bra är väl det kanske.

Nu ska jag gå och sova så jag tar mig upp imorgon

när jag ska följa Emma att hämta gulle-Mattias,

min broder från en annan moder. Jag ska passa på

att shoppa på Monki och det får han stå ut med.

För jag vet att Emma är på mitt lag, och två är

ju fler än en så vi vinner väl i guess.


Den jag är kär i och måste lägga upp igen

bara för att.


Av Mattan - 27 juni 2010 18:11

I natt var det fullt upp på jobbet och plötsligt var klockan tre.

Sen hip som hap var klockan halv sju och tjugo i gick jag hem.

En till fladdrande lapp på vindrutan och tack och bock för den!

Emma ringde och väckte mig efter ett, då tyckte hon jag skulle

vakna. Men snäll som hon var fick jag znoosa till halv två.

Vi åkte och käka och sedan tvingande hon mig under pistolhot

att köra bil runt, runt. Efter en evighet av bil körande och

skratt så kom jag på att Mini skulle få bada. Fan vad hon älskar

att bada min brud, hon blir ivrig så fort hon ser vatten.

Förutom om det är i duschen för då vill hon hellre hoppa ifrån

balkongen. Så nu har jag en blöt hund här hemma som ska

få sina klor klippta vilket inte är en hit enligt henne.

Så jag är redo för en match! Sen ska jag åka och varva

bomberman, det är fan grejer det hörreni. Skepp och hoj!

Av Mattan - 26 juni 2010 16:44

Oj vad trött jag vart när jag vaknade.

Jag borde slänga mig i duschen och stressa

iväg som vanligt, men jag orkar inte än.

Jag måste vara kungen av att stressa till

de flesta ställen jag ska till. Jag tror det.

Middag hos mamma och Peder om en timme,

tanka, hämta morfar och jaja innan det.

Sedan äta mat och skjutsa hem de äldre och

åka till jobbet. Rast och ro vet jag inte ens

vad det är! Dessutom har jag sovit kasst idag.

En natt kvar, hoppas på lite action så den går

ganska så fort. Sedan ska jag sussa och njuta

av mina lediga dagar genom att sova tidigt på

kvällen. I can do it!


"you owe me something still
Blood is like water
the bath that you poured me
has drained and it's gone
."

Av Mattan - 26 juni 2010 07:46

Äntligen hemma!

Blev några minuter övertid men mig spelar det ingen

roll, folk ska ju ha de bra. Väl ute på parkeringen var

den första bilen jag såg mammas. Den andra jag såg

vad min, dekorerad och fin med en P-bot(!) Jag har

klarat mig där uppe i ex antal år, men jag antar att

någon gång ska vara den första. Så den ska jag snällt

betala tänkte bara sova först. Är äckligt trött och tanken

på en till natt är inte speciellt lockande just i detta nu.

Men sen är jag ju faktiskt ledig i tre dagar så jag tänker

inte gnälla, jag är nöjd med mitt schema.


Godnatt då, tänkte vakna vid tre jag.

Om jag inte har svettats ihjäl då.

Av Mattan - 25 juni 2010 16:36

Fan jag måste ha problem, alltså utöver det som märks.

Sen jag vaknade har jag suttit och kollat på snowboard filmer

och det kryper i kroppen på mig! Fan, hade varit snö ute hade

jag åkt till Hallsta på tio röda även fast jag inte vet vart jag

har mina boots. Jag vill åka NUNUNUNUNUNUNUUUUUUUUUU!

Fan i vinter ska jag åka som aldrig förr, som när man var

mindre och bodde på brädan. Jag ska fan t.om sova med

den på i vinter. Den står ju så fint och väntar på mig.


Nu ska jag försöka slita mig för en dusch och sedan

blir det middag hos morfar och efter det jobb.

Ha en trevlig kväll allihopa! Ni kan väl ta en nubbe för

mig, tänka på mig och ta en sväng om för mig.



Jag bjuppar på ett klipp från min favo film!

Enjoy.

Ovido - Quiz & Flashcards