Alla inlägg under september 2010

Av Mattan - 30 september 2010 12:31

Tänka sig att min Morgan är helt perfekt, och

då menar jag verkligen helt och hållet perfekt.

Han får mig känna saker som aldrig har existerat

i hjärnkontoret, de har aldrig funnits i kroppen

heller för den delen. Det går inte ens att få ut

i ord vad jag känner för denna karl!

Jag är bara evigt glad att vi hittade varandra

och att han vill vara min. Han skall hållas hårt om!   


Dagen började med en liten sovmorgon,

sedan fick jag fyra jobbdagar bara sådär.

Från och med nu ska jag jobba och vara

tyst, för annars blir det stul i skallen på mig.

Dagen fortsatte med promenad och sedan

frulle, nu funderar jag på om jag ska börja

slipa min spegel och måla den. Så kan jag

och Mimpan åka upp till mamma och Zanto

en sväng medan jag bestämmer vad jag ska

servera för slags middag idag. Härliga tider

att min förkylning börjar släppa! Dock är

förkyld-öronen och hostan kvar, jobbigt.


Av Mattan - 29 september 2010 22:31

Nu är min kropp helt färdig!

Efter middags intag, den sista målningen (som Morgan

stod för i det stora hela) och en promenad med Mini.

Den promenaden är det mesta jag har rört mig på hela

veckan och det känns! Tur det finns Bricanyl i mitt liv.

Så nu ska jag kika lite på "Elivs i glada Hudik" och

sen ska jag ta min snorhjärna och sussa sött.

Inte drömma samma mardröm som jag gjorde i natt,

inatt ska jag drömma fina drömmar!


Imorgon ska jag pyssla på med min spegel,

putsa och måla om, räkna matte B, promenera

och bestämma middag. Matilda med mat-fantasin.

Godnatt gott folk, nu däckar jag snart!

Av Mattan - 29 september 2010 14:30

Käre värld vart är du på väg med mig?!

Nu har jag varit igång hela dagen, ända tills nu.

Först promenad om så en kort, sedan arbetsförmedlingen,

vilket jävla påfund dom hade att komma med. Regeringen

ska ha fett med spö som strular till det i min arma skalle

på detta viset! Redan där började tröttheten i skallen

tränga sig på. Sedan åkte jag hem lite smått irriterad

och tänkte att jag skulle vara duktig och måla det som

var kvar. Efter den spurten vart jag verkligen trött i

skallen. Så nu borde jag sova en sväng, samla någon

slags kraft men solen skiner ju så förbannat vackert.

Då får jag dåligt samvete, för min käre hund hade

säkert uppskattat en promis in the sun. MEN det finns

ett litet (ganska stort) problem. Jag har ju ingen ork

kvar! Så det finns två alternativ, suga i sig lite

nässpray och Bricanyl och piska kroppen till promis.

Eller, ta nässpray och gå och lägga mig nån timme.

Titta på nått Grey's ansvitt, för fytti grisen vad

jag saknar Grey's anatomy!

Av Mattan - 28 september 2010 13:43

Men nu gott folk är det sjukstugan deluxe här hemma!
Jag har hittat tillbaka rösten, halsontan har förvandlats

till hosta och näsan och hjärnan är full i snor. Fantastiskt!

Det värsta är att det blir grymt tungt för mig att andas

så nu måste jag klä på mig och åka på apoteket för

att hämta ut en ny Bricanyl, den jag har är snart empty.

Sen ska jag snora under täcket ett tag för att samla

kraf för att försöka mig på lite matte med snorhjärnan.


Nu händer det grejor i min hall ska ni veta!
Golvet är täckt och fusk görat är lagat av

hjärtat. Så nu är det i princip bara till att

måla, de kommer bli fint. När allt är klart

är det bara för söt-grannen att flytta in.

Det kan fan i mig inte bli bättre!!

Av Mattan - 27 september 2010 13:47

Min röst är helt knasig!

Det låter som att jag har tagit en eller sjutton

för många wiskey glas i mitt liv. Sanningen är

den att det har jag ej, jag gillar inte wiskey.

Jag gillar heller inte att ha ont i halsen, men

what to do liksom. Jag har fått i mig en pigelin

iallafall, en sån bjöd min Morgan på när han

var hemma på lunch. Gulle han, jag orkar t.om

vara lite pigg när han är i närheten. Men nu

är jag åter i sängen hals ontandes och snorandes.

Funderar på om jag ska försöka äta eller spara

med det till middagen. Undra om jag har någon

Ben&Jerrys kanske, för sånt måste ju vara mer

än godkänt vid en sån här situation!

Här skall letas!!!

Av Mattan - 27 september 2010 08:50

Jag borde sova, för sova är den bästa medicinen

när det gäller sjukdommar. Men jag är för snorig

för att sova, för sandpapprig i halsen för att ligga

och försöka sova. Fatta hur många gånger i minuten

man sväljer! Värdelöst. Så jag sitter här och knarkar

bloggar och pyttsar i mig fruktsoppa. Och jag vet att

detta är en riktig förkylning, sånt kan man dömma

av snus-sug-skalan. På en skala ifrån 1 - 5, hur sugen

är jag på en snus?  Noll. DÅ gott folk, då är man sjuk.



Ska ta med datorn till sängen, titta på film och

försöka sova en blund. Vänta och längta tills

klockan blir fem och hjärtat slutar.

Av Mattan - 26 september 2010 21:58

Jag vill tacka allt inblandat folk för igår, det var

en jävla rolig kväll! Mindre roligt var det att jag

vaknade klockan åtta av att jag hade ont i halsen.

Då tänker ni..."jaha, inga kläder hade hon heller"

Men det hade jag visst! Jag hade t.om mina

ugglyboots och en två meter lång halsduk, så inte

beror det på kläderna inte. Ne utan det var väll

för att jag på jobbet skröt som fan om att jag

hade klarat mig så bra vad gällande förkylningar.

Iallafall härdade jag ut min jobbkväll men nu i

sittande stund känner jag att jag är dödligt trött!

Men jag tror jag behöver denna rensning.


Helt plötsligt bjussar Telia på Canal plus sport

så en annan sitter och tittar på Linköping - Modo.

Nog för att det är en repris men jag har inte sett.

Snart kommer hjärtat så då blir det myskväll ända

tills det är dags att skalla kudden. Jag gillar mys-tid

med Morgan jag, han är allt jag någonsin önskat mig!!!

Av Mattan - 25 september 2010 15:08

Lördag, fast för mig känns det som mitt i veckan.

Det blir liksom så när man inte har några jobbrutiner

utan jobbar hipp som happ utan vidare. Jag fick iallafall

sluta tidigare idag vilket behövs. Jag har sovit nio timmar

mer eller mindre på två dygn, det behövs mer skulle jag tro.

Så nu ska jag gå och sussa en sväng om, sedan ska jag

promenera med Mimpan. Efter prommis ska jag göra mig

ordning för fest hos Fillie, men roligt värre!

Senast jag var ut var nog innan Urkult, ungefär så det

ska bli roligt. Om jag nu kan samla krafter till att ta

mig ända ut på krogen vill säga. Lugna puckar blir

det iallafall med tanke på att jag åkte på en jobbkväll

imorgon. Lite extra klirr i kassan som är allt för liten!


Nej, powernapa ska nu ske innan kvällens

trevliga bravader!

Ovido - Quiz & Flashcards