Alla inlägg under maj 2010

Av Mattan - 30 maj 2010 12:53

Mjaaaha vad ska jag skriva idag då?

Om hur jag for i backen igår med Mattias över mig?

Eller hur jag brottades och fäktades med vakterna?

Eller hur jag stod och prata med polisen i tjugo minuter?

Eller hur jag och Oskar fick jäger i ett glas och min mun

för en gång skull var för liten? Eller hur en röd Bacardi

på något vänster hamnade över Emmas linne? Eller hur

det tog tusen år att komma hem och hur jag frös?


Ne, jag skiter i det jag tror jag sammanfattade kvällen

ganska så bra. Hur jag mår idag? Tiptop! Helt sjukt

jag älskar att jag inte blir bakis, det gör jag verkligen.

Hur jag ska kunna sitta i en bil på vänster skinkan i

50 mil det är de enda jag inte förstår mig på. Men det

löser sig nog det också ska ni se! Så från och med nyss

har jag några dagars semester, så härligt.


Kvarstår bara ett enda litet frågetecken...

Vem fan var blondinen som ramlade på mig

när jag redan hade Mattias på mig?!

Av Mattan - 29 maj 2010 12:30

Halv ett, nu börjar kvällen närma sig!
Redan har jag hunnit med ett och annat, varit på

systemet, gett katterna hos morfar mat, tvättat

två maskiner och en tredje är i nu. Så nu ska jag

ta med mig min hund på en promenad och sedan

ska jag köra en sista maskin. Tvättjävlastugan.

Varför ska den alltid vara nere i källaren eller

dylikt, helt värdelöst! Spring upp och ner och

ner och upp. Sedan skulle det ju vara en fördel

om denne någon kunde ta bort sin tvätt ifrån

linorna. För nu börjar jag bli irriterad! Inte nog

med att jag får springa upp och ner så får jag

göra det med blöttvätt som väger ton. Förbenat!


Imorgon åker jag och Emma till Stockholm,

tänkte om ni hade missat det!  Semester ftw.


Nu tänker jag ladda för fest, vi hörs!

Av Mattan - 29 maj 2010 10:04

Men vad gör jag vaken nu som somnade vid tre?

Ja det undrar jag med. Fast det är ju klart, tvättstugan

tvättar tyvärr inte mina kläder av sig själv så jag var

mer eller mindre tvungen att kliva upp. Och när man

väl kommer dit vad skådar man då? Jo! Nummer ett,

det hänger kläder där fulla linorna. Nummer två, någon

har använt nästan allt mitt sköljmedel (!) och denne

någon ligger inte längst upp på min favo lista nu liksom.

Jag är ganska så säker på vem denne någon är, men

hur säger man en sån här sak? Hur uttrycker man sin

hjärtesorg över detta brott? Sätter man en lapp där

nere i tvättstugan och skapar en grannfejd. Eller går

man till denne någon och gastar och skriker.


Jag tror bara att jag köper nytt sköljmedel och ger

fan i att ha det där nere i tvättstugan.


Efter tvätt ska jag väcka Emma, sedan ska jag

börja göra mig redo för kvällens bravader.

Vilket ikväll betyder bartömning, heja oss!

Av Mattan - 28 maj 2010 16:41

Just nu känns livet underbart!
Jag kom till jobbet stressad som vanligt och inser att

det har blivit en dubbel bokning. Så jag skyndar mig

att ta på mig att gå hem innan någon annan gör det.

Åkte till Peder och gosade med Ingo som är Alexanders

jämthund som är vildare än vildast! Sedan åkte jag

hem till Mini. Så kom det glada beskedet...Världens

bästa mamma och Peder tar Mini imorgon ända tills

på Onsdag så jag kan följa med Emma till Stockholm.


Så en halv vecka i Stockholm med Emma och hennes

mammi är vad som väntar här näst. Umgås med både

systeryster och Nalu, detta kan inte bli bättre!!!

Så på Söndag går bilen söderöver och jag är pirrig

redan nu, hur många gånger ska vi gå vilse?

Ska vi någonsin hitta rätt vagn? Hittar vi hem?

Hur kommer man ut ur Stockholm med bil?

Pax att inte köra!


 

Så exalterad är vi båda!

Av Mattan - 28 maj 2010 11:29

Jag är så extremt sugen på att jobba idag, verkligen!
Den enda jag kan glädja mig åt är att det är fult

väder ute, så något sånt missar jag inte. Men den där

magontan jag har hade jag mer än gärna stått över.

Sovit dåligt har jag gjort i natt också, drömde att det

kom in någon genom ballkongen  och vart livrädd i

vaket tillstånd. Men det kom aldrig någon och dörren

är låst, så jag antar att jag inte fick något natt besök.

Och när jag tänker efter riktigt tror jag verkligen inte

att det kom någon, då skulle Mini reagera med skäll.


Jahapp, ne men det är väl bara att göra sig ordning

för jobb då...

Av Mattan - 27 maj 2010 23:59

Detta är för mina älskade brudar!


 

Brallan


 

Emma.Å


 

Fillie


 

Mallan


 

Emma


Kärlek till er!

Av Mattan - 27 maj 2010 21:52

Man börjar känna i kroppen att det är sommar!

Det spritter och far i bena även fast vädergudarna

just nu tycker att vackra Sollefteå behöver regn.

Men ni vet...efter regn kommer solsken!!

Hittade på tuben något som får mig att längta

ihjäl mig efter sommar, crusing (som är på Lördag),

Nipyre veckan, alla ute kvällar, grillning osv.

Något som får mig att tänka på bra saker från när

jag var liten. Jag älskader verkligen att se på när

dom repade och spelade. Den första musiken man

var i kontakt med, förutom mammas LP skivor som

består av ironMaiden, AZ/DZ osv.


Så roligt det var att se detta i sommras, tänk att

gubbarna fortfarande kan! Fantastiskt.

Jag vill vara 7 år igen och studsa som en boll

i replokalen, eller framför scen!

Av Mattan - 27 maj 2010 18:39

Snacka om lat jävla dag!

Vaknade elva men drog mig till närmare ett.

Sedan vart det lite mer fart på mig, Emma.Å

ville gå på stan och ha en romatiskt middag för två.

Jag fynda på stan, halsband med döskalle, och ett

guldigt nagelack som inte alls var värt 60 spänn!

Plus att jag hälsade på systembolaget och letade

vinet vi drack i helgen utan resultat. Så det vart

Bacardi breezer istället och inte gråter jag för det

inte! Länge leve Bacardi apelsin och Mango!


Nu har jag tagit beslutet att städa iordning här hemma.

Är less på allt hundhår, smågrus från hundens tassar,

pappers högen jag har skapat och lite små plock.

Dammsuga, skura och dammtorka skall bli! Dessutom

ska jag tända doft ljus och njuta tills luftrören täpper

ihop och jag måste ta Bricanyl. Appro på det borde jag

hämta ut en ny, den jag har är näst intill slut, attans.

Ovido - Quiz & Flashcards