Alla inlägg under december 2011

Av Mattan - 29 december 2011 22:17

Jag är en trött tjej idag, Izak kände på sig att vi skulle upp tidigt i morse

för han passade på att vara vaken från halv fyra till närmare sex, mums!
Så kan man inte bara göra, först skämma bort en och sova nätterna långa

och sedan helt plötsligt vara vaken bara sådär. (Alltså han brukar somna

vid 21-22 nån gång och vakna mellan 7 och 9, då blir man bortskämd!)

Som tur var va han nöjd med tillvaron och spanade in djuren på mobilen och pratade på.

Så när väckaren ringde var jag en aningens dödligt trött medans Izak var

pigg och hungrig. Väl på BVC vägde lillen in sig på hela 6870g och längden

hade ökat en halv centimeter till hela 65. Hoppas han tar det lilla lugna med

växandet nu så vi hinner ha nå kläder som kan få hänga med lite längre

än två ynka veckor. Våran lille buddha! (hur de än stavas).

Nästa gång vi vistas på BVC ska lilleskrutt få sin tre månaders vaccination,

hjälp mig! Jag hoppas verkligen att hjärtat kan haka på då, annars får vi

oss en ledsen liten och en avtuppad mamma.


Nu ska jag mysa med hjärtat innan jag däckar av trötthet.

Izak sover sen en timme tillbaka, han är nöjd han i sin säng sålänge

han får prata med djuren, sparka av sig täcket och suga på handen.

 

Happy camper!

Av Mattan - 28 december 2011 21:44

Idag har vi varit och skrivit papper på att Morgan är pappa till Izak

och att vi bodde tillsammans när han blev till. Helt sinnes att man ens

måste intyga det! Tänk om vi inte hade bott ihop då, vad hade dom gjort då?

Men nu är det gjort och smidigt var det och bevittnat vart det, klart och betalt!

Inte för att det kostade men ändå. Sen tog vi en sväng på stan som jag har

tjatat om sen i Måndags. Men fii fan vilken besvikelse det vart! Ingen rea på

Lindex som dög i mina ögon inte, så mitt presentkort får allt vänta.

Inte ens på "garnväv&inplock" hittade jag något jag direkt fastnade för till Izak.

Jag tror bestämt jag ska ta på mig ett annat humör nästa gång jag vistas nere

på staden och skall shoppa. Eller så spar jag presentkortet tills vi beger oss till

Sundsvall som hjärtat sa, han är klok han den där med stort H.

Efter stads svängen köpte vi hem thaimat som lunch, oh lord vad gott!

Samtidigt som vi åt lyxlunchen så tittade vi på film och myste, älskade ledighet.


Imorgon sa vi upp i tid igen, ännu tidigare t.om

Då ska Izaken vägas och mätas spännande då vi inte gjort det

på två veckor nu. Härligt att hjärtat följer med också, så han inte

missar allt stackarn. Plus att han får ta Izaken när jag ska ha

"mamma samtal" med barnsköterskan, också spännande. I guess.


Jag bjuder på nå bilder, hej!

     

Förutom att prata med Mumin eller sprattla i babysittern så

är att ligga på mamma eller pappa som en liten boll bland det bästa Izak vet.

Av Mattan - 27 december 2011 22:37

Äntligen har vi internet i vårt hem igen, snacka om att man är knäpp

som blir vansinnig när sånt inte funkar. Precis som att livet näst intill går

sönder liksom, hur klarade man sig innan egentligen. Men som tur är så

överlevde man en vecka och nu när det är tillbaka så känns de fint igen.

Något som känns ännu bättre är att hjärtat är ledig resten av veckan

och ska vara hemma med mig och Izaken, jag älskar't!

Älskade underbara familj.


Kruxet med barnvagnen verkar inte vara "så bara".

Företaget vi köpte vagen från blå vägrar att ta tillbaka vagnarna för

dom är EU testad och tycker att det ska duga. Jag har min egna lilla

teori jag, dom har helt enkelt sålt många vagnar så många att dom

inte törs återkalla för då måste dom gå i konkurs. För hur kan man

annars neka att ta tillbaka en vagn som nyligen är testad i Sverige

och hänvisa till att den är EU testad? Jävla idiotiskt tycker jag.

Hur fort går det inte att få dåligt ryckte på självaste internet egentligen?!

Ja, hur som haver har företaget överklagat och vi får helt enkelt vänta

så snällt på ett beslut. Jag tänker iallafall strida att få pengar tillbaka,

inte för den sakens skull men för min sons säkerthets skull!!

Vem blir den "skyldige" om han skulle göra sig illa egentligen?


Nu ska jag mysa med mitt hjärta ett tag, sen ska jag ta honom

och min huvudvärk till sängs. Imorgon ska vi upp i tid och befinna

oss på kommunhuset klockan 10.00 för att skriva på papper om att

Morgan är pappa till Izak. Roligt det där, bara för att man har en

ring istället för två på fingret måste man skriva på papper på nått dylikt.


Av Mattan - 23 december 2011 13:08

Det är bara att konstatera att ett hem utan internet och tv är ett tråkigt

hem, äckligt tråkigt tillochmed. Så jag och Izak spenderar dagen hos mamma

som är ledig idag, inte för att hon har tid med oss såhär dagen före 

dopparedagen men ändå. Izaken är döds trött, gnuggar sig i ögonen och 

trött gnäller jag är tjurig och försöker att få honom att somna själv.

Jag tror nog att jag kommer vinna denna kamp, för ögonen är näst intill

helt igen på honom snart, victory!


På tal om något helt annat så ser jag idag att våran barnvagn inte så är

poppis på konsumetverkets sida, dom kallar in alla vagnar av vårt märke.

Kul jul liksom! Jag som är så nöjd med våran fina barnvagn, den är perfekt

hög, perfekt storlek för (jätten) Izak och går hur fint som helst. Men tydligen

är det stor tipprisk, klämrisk och kvävningsrisk(!) det känns ju lite sisådär det.

Så det blir till att reklamera och få pengarna tillbaka och börja leta en ny, roligt.

Eller inte. Alla andra barnvagnar är så små tycker jag och låg är dom också, samtidigt

som det kanske är en bra sak vad gäller att få mer plats i bilen och sånt. 

Så egentligen är jag inte så sugen på en ny, men vem vet jag kanske kommer tycka

att det är helt perfa med en lägre, mindre och smidigare. Jag vill i sånafall ha en

Cresent har jag bestämt mig för så hoppas hjärtat håller med mig. (blink blink).

En sån vagn är nog bra mycket smidigare att dra omkring på vid vårkanten också

när Izak med all säkerhet vill sitta upp istället för att ligga i liggdelen. Och så känns

det lite som att köper vi en Cresent så vet vi ju vad vi får, så tänker jag nu när det

vart såhär med märket vi har nu som inte är så känt. Inte för att jag bryr mig om

märken osv, men just för säkerhetens skull och att detta inte händer igen.


Nu ska jag passa på att surfa lite innan Izaken vaknar och vill ha käk igen

för efter matningen nästa gång ska jag färga håret medans mamma får

mysa med lilleskrutt. Det blir ju hon nöjd av mitt i jul stöket, en myspaus.

Ja och imorgon är det självaste julafton! Herre mig ge, jag fattar ingenting.


Av Mattan - 22 december 2011 15:36

Men alltså, Vårat modem kände för att ge oss en julklapp i förskott och bestämde sig för att sluta fungera. Härlig tajming, verkligen! Telia skickar en ny som kommer om en vecka satte blir till att leva på mobilen och med en tv sin bara fungerar sporadiskt,det laggar och fryser sig så man måste dra ur sladden för att starta om. Woynderful.Till råga på det stooora problemet så har Izak lite utav en grin-dag, det verkar vara påtok allt ihopa plus att magen krånglar. Det vet jag för alldeles nyss badade lilleskrutt alldeles nöjd och gladför en stund på grund av bajs upp på i princip hela ryggen, mums!Jag frågade han varför han aldrig kan dra av såna här lass när hans käre far är hemma, som svar fick jag bara ett leende, tro vad det betyder. Fuck! Nu frös tvn igen. Nu måste jag försöka krångla migdit med en (äntligen) sovandes apunge på mig, lätt som en plätt.

Av Mattan - 20 december 2011 10:45

När jag slog upp mina blå imorse hade jag fått sms av Sofie hon ville

ta en lunch och spana lite på stan. Fin idé av henne tyckte jag!

Så Efter att Izaken hade käkat och var påklädd och redo för dagen fick

han sitta i babysittern inne på toan medans jag snabb duschade.

Det är banne mig fantastiskt att man är mästarnas mästare på att

skynda sig utan att stressa nu för tiden, förr var jag en mästare på stress.

Kanske är det därför jag känner ett lugn i kroppen som jag aldrig har

haft förr och det känns förbenat bra ska ni veta!


Nu när lilleskrutt har somnat i babysittern ska jag passa på att

sminka mig och kanske trycka i mig en macka så jag orkar ta

mig ner på stan för den där lunchen. Än fast man tar bilen ner så

är det stunden innan man kommer ut som tar kraft, det ska matas,

bytas blöja och kläs på. Inte för att det är så hemskt ansträngande

som det nyss lät, men det tar sitt lilla tag. Det är väl ett sånt där

Ilandsproblem som alla småbarns föräldrar har antar jag.

Men va gör det egentligen? Alla Ilandsproblem i världen vad gäller

att ha barn försvinner liksom i allt det fantastiska underbara som

finns runt omkring en vad gäller barn. Kärlek på högsta nivå!


 

Mäster sovarn.

Av Mattan - 19 december 2011 14:07

Nya veckan har satt igång och den startar vi med Izaks första namnsdag,

än fast det är Isak med s så får det bli hans namnsdag. Väl ovetande om

den stora händelsen ligger han och sussar sött just nu, brevid mig och

inte på mig (!) håller han på att bli stora killen kanske.


Innan den stora dagen, Lördag alltså, skall jag ta mig i kragen och göra

med tomteskumfudge dessutom ska Rockyroads göras också, mums!

Sen tror jag nog att julkarrat ska vara fixat om jag inte sa göra riktig

fudge också, jag ska ta mig en funderare på det. Annars är alla julklappar

redo och inslagna i fint papper. Och julstämningen då? Ja den har flyttat

till Kina eller nått för i mig bor den då inte, inte alls faktiskt. Konstigt,

jag som brukar julpynta allt jag har så fort man "får" har knappt haft ork

att byta gardiner. I sovrummet finns inte en enda julpryl, vad är det med mig?

Granen ska upp i veckan, det har jag bestämt mig för, men jag vet inte

om jag orkar allt annat pynt. Då måste jag ju pilla ner allt sen när det är

klart och det är ju typ om två veckor bara, blä! Jag hoppas verkligen att

detta blir bättre tills nästa år då Izaken är redo att vara med på ett annat sätt.

Och blir det inte det får jag tvinga mig själv till att pynta ändå liksom.


Nu ska jag passa på att plocka ur diskmaskinen innan lilleskrutt

vaknar och vill ha käk. Kanske jag hinner springa ner i tvättstugan

och hämta det som hänger där sen i går också. Sen ska jag fortsätta

se doumentären om barn som inte sover, stackars föräldrar!


Av Mattan - 17 december 2011 20:30

Härliga Lördag. Idag har vi inte hunnit med så mycket, iofs hade vi inget planerat

heller förutom fika hos min mormor. Den planen är avklarad och gött var det med

lussekatt och saft ska ni veta. Dessutom fick hos gosa med en halv trevlig Izak.

Efter fika så packade vi ihop oss vidare till mamma och Peder där det var fullt

ös med att få fram julen, undra egentligen hur många tomtar mamma har!

Helt huxflux blev vi bjuden på middag, egen kebabtallrik, inte tackar vi nej till

det inte slippa laga middag är ju lyx. Efter en god en middag vart det en aningens

paltkoma i soffan sen drog vi oss hemmöver, så skönt! Väl hemma har vi hunnit

med lite Lördagsmys, Izak har varit på sitt bästa humör och snackar och lett massor.

Nu är han tok snorig i näsan (igen) och därav på mindre bra humör, dessutom är han

så himla övertrött och då blir det missnöje på nästa level.

Nu ska jag fortsätta mysa med mina killar, hua så jag älskar dom!!

Plus att jag ska njuta av att ha en snus (nikotinfri) under läppen, herre min ge

vad jag har saknat det. Och även om det är nikotinfri så njuter jag verkligen,

efter drygt ett år utan någon slags snus så kunde jag inte hålla mig längre.

Än fast jag läääängtar ihjäl mig efter en "ettan" under läppen så tänker jag

absolut inte njuta av det för ens Izak är helt färdig ammad, punkt slut.


Lördagsmys, here i come!   

Ovido - Quiz & Flashcards