Alla inlägg under juni 2012

Av Mattan - 26 juni 2012 12:19

Här var det Tisdag och jag har min enda lediga dag på denna vecka, ja förutom

Lördag Söndag då. Izak sover (kanske, nu om posten med en jävla duns) och jag

sitter här slö och slapp och har betalat månadens räkningar. Trött är jag efter

helgens jobb, tacka vet jag fina arbetskamrater! Ett kilo har jag gått ner denna

helg, och de känns i bena för hua vad jag har sprungit fram och tillbaka. Men trots

allt så är det oerhört skönt att börja jobba igen!!! Izaken spenderade gårdagen hos

mormor och morfar, det hade haft en mycket bra dag. Och jag som (höns)mamma

var nervis att det skulle bli mycket gnäll och grin men icket, hur skönt som helst!


Ne, nu ska jag fundera på om jag ska peta i mig någon slags lunch och sedan

ska jag fundera djupt på om jag ska orkar göra mig ordning för någon dag idag

eller om jag rent av ska skita i det! Det lutar ju mest åt att fortsätta gå omkring

i hjärtats sköna Fox tröja och ge fan i att byta till något "finare", jag är fin nog.


Sen ska jag njuta av en dag med Izak och en kväll med båda mina grabbar för

imorgon blir det kvälls jobb och Torsdag, Fredag är det dags pass på schemat.

Det är ju så konstigt att vara utan Izak på dagarna när vi praktiskt taget har

suttit ihop senaste 8 månaderna. Gulle mitt lilla hjärta.

   


Nu jett ja' koka me' nå kaffe, hörs!

Av Mattan - 22 juni 2012 08:49

Ja men hörrni, nu är det helt plötsligt midsommarafton!

Vilket betyder (om man vill se på saken så) att det från och med nu vänder

och börjar bli mörkare och snart höst igen, positivt? Japp. Det är väl lika bra

på ett vis att tänka på, det verkar ju ändå inte bli nå jävla sommar i år!

Skit man väl i. Så, hur ser planerna ut för dagen? JO det ska jag skriva opp.


Tvätten i tvättstugan är färdig om en sisådär två timmar, då skall det bytas

och hängas/torktummlas. När tvätten är färdig så beger vi oss nog upp till

mamma och Peder, Izaken vill väl såklart bada om de ska va sånt här strålande

väder! Det gjorde han igår också, sötnöt som han gillar att bada alltså!

Ja och sen ska väl nån slags midsommarstång av nå slag, kanske nån blommkrans?

Efter det hoppas jag att få njuta av go' en mat. Och eftersom hjärtat inte äter ägg,

och sill så får jag ju med all säkerhet ta även hans bitar, yes!
Efter matintag och (lite) slappning så bär det kanske av mot Strinne och finaste 

vännerna, hur mysigt?! Men inge länge inte för en annan ska ju upp och jobba

imorgon, iochförsig kväll men vafan man måste ju vara i sitt A-game.


Varsågoda!

     

Mitt älskade hjärta utanför kroppen.


PS. glad midsommar! DS.


Av Mattan - 20 juni 2012 22:53

Men hua vad länge sen jag blogga men det har bara inte skett.


Så hur lever livet såhär nästan en månad efter sista bloggningen?

Men jo tack bra, bättre, bäst! Här händer det massor med saker och spännande

är vad det är. Dessutom har Izaken fått kläm på det här med "krypning" och tar

sig fram som en virvelvind på golven, dutti liten kille. Älskade han, jag kan för

mitt liv inte förstå vad livet gick ut på innan han kom till världen?! Snacka om att

han göra vårat liv. Mina killar vettni, dom gör mitt liv till en riktig dröm.


Kvällen har vi tillbringat hos Felizia och Mats, fast med lite uppdelat.

Bästa brudarna och små grabbarna inne och stora grabbarna ute spinkandes

på panelen som ska upp på huset, guuuuu så fint det blir!

Härligt men tjejkväll med diverse skvaller och prat, och jag är säker på att

arbetarna hade det trevligt mellan hammarslagen också.


Snart nalkas det midsommarafton och den skall spenderas hos mamma och Peder

med mat och mys. Inga sena timmar för oss inte för jag ska jobba resterande två

helgdagarna. Ungefär så ligger landet förstår ni. Hade jag haft en ny bild på datorn

hade jag bjuppat på en, men så är ej fallet. Ni får väl stå ut nån dag till, sukta lite liksom.

Hörs, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards