Alla inlägg under november 2011

Av Mattan - 28 november 2011 15:38

Ny vecka och nya uppdrag.

Det enda uppdraget jag och Izak har denna vecka är besök på BVC imorgon.

Jag har i uppdrag att göra en tårta till mitt hjärta som fyller år på Lördag.

Sen ska jag väl försöka mig ut på promenader men icket idag när det stormar

deluxe igen, vill inte blåsa bort. Dessutom har jag lite ont i halsen och vill

verkligen inte bli värre i den, vill snarare bli fri det!


I helgen mös vi på, som alla andra helger, men igår mös vi ute på stan skyltsöndan

till ära. När vi stog och väntade på lucian höll jag på att frysa arslet av mig så vi

gav upp innan lucetåget ens kom. Det var ganska lite folk och snor halt ute då

den stackars snön som hade kommit vart alldeles ner trampad och till is av folket.

Så hem åkte vi för det var ändå dags för lillen att få käka. Efter han hade käkat

fick han sig ett bad och en pyjamas, herre gud kläderna börjar bli små redan,

och sen fick vi oss lite middag vi också. Efter käk var det Söndagsmys resten

av gårkvällen, jag älskar verkligen mys med min lilla familj!


     

Han som gillar att sova, ibland på vissa söta vis.

Av Mattan - 25 november 2011 16:10

Fredagen har kommit, igen, jag fattar inte riktigt vart tiden tar vägen.

Jag kan ju lätt påstå att man aldrig har tråkiga eller långsamma dagar

längre iallfall. Det enda som är långsamt är att vänta tills klockan blir fem

när man får hem sitt hjärta, kärlekskrank som jag är.

Annars så är det same same här hemma, lillen är snorig som han varit hela

veckan lång, att det inte ger med sig! Så fortfarande är han min lille apunge

som helst ska vara under skinnet på en, mysiga älskade underbara unge!


Helgens planer består av bil mek, julpynt, stads besök på skyltsöndagen

och självfallet familje mys med älskade älskade grabbarna mina.

Jag ska passa på att vila lite nu när hjärtat kommer vara hemma med oss,

jag är sämst på att slappna av riktigt när det bara är jag och Izak.

Visst kan jag somna och vila, men inte på samma sätt som när vi äre tre hemma.

My gosh vad trevligt det ska bli att få upp julen här hemma, än fast man kommer

vara spy less på det innan självaste julafton har kommit. Så är det varje år.


 

Älsklings Izaken. 

Av Mattan - 24 november 2011 14:03

Hua vad trött jag är i huvudet idag, nästan lite skallebank och ändå sitter

jag här utan glasögon dum som jag är. Ska omedelbums ta på dom!

Natten som varit har varit ganska bra för Izaks del, för min del har den

varit sämre. Jag har vaknat gånger flera och varför vet jag inte så hela

min natt har bestått av nån form av powernaps, blä! Lillens snornäsa

verkar inte vilja ge med sig än han snörvlar på och värst är på kvällen

och natten. Men han verkar ha fanska gott mod ändå, förutom att han

vill vara under skinnet på en vilket är myspys. Ända nackdelen är att jag

inte hinner göra något, typ som att äta, dricka och gå på toan. Men vad

gör man inte för sitt lilla hjärta, man glömmer liksom bort sig själv.


Hjärtat har varit hemma på lunch, älskade du!

Samtidigt kom mamma och Peder med våran adventsgran vi ska

ha på balkongen, så fint det kommer bli. När alla åkt vart det tomt

och jag kom på hur hungrig jag egentligen är. Så nu när lillen lyckats

blunda ett tag så ska jag smälla i mig en toast. Ikväll kommer hjärtats

päron för lite pizza ätning med oss, det var länge sen vi käkade pizza

så det är banne mig på tiden känner jag nu fan vad gött!

Av Mattan - 23 november 2011 16:45

Här sitter jag i soffan med en liten kille som är på väg att somna, tacka gud

för att han mått bättre idag. Natten som varit var lite knölig, lillen kom till ro

väldigt sent och sov inte mer än tre timmar, jag sov två. Efter mat dags

somnade han efter ett tag om, han sov nästan tre, jag sov knappt två.
Måste jag säga att jag var nästan dödligt trött när han vaknade vid sex för

mer käk?! Jag halv sov mig igenom den amningen, det har jag aldrig lyckats med.

Iallafall ville han icket somna om efter det så pappan, vars väckare skulle ringa

tjugo minuter senare, vaknade och myste på. Sen gick dom runt i lägenheten tills

Izak kom på att han var akut hungrig (igen). Han fick mat plus ersättning och

då blev han nöjd. Sen tog han igen förlorad nattsömn och sov tills klockan

kvart över tolv, vilket jag var nöjd med för då hann jag duscha när jag vaknade.

När lillen väl vaknade och hade käkat kom hjärtat hem på lunch, det är bland de

bästa stunderna på hela dagen enligt mig. När han sedan åkte vidare fick jag i

mig nått ätbart jag med, klädde på lillen och gick ut. Ute väntade My och Nomi

för en promenad i den härligt friska luften, härligt! Efter en timmes promenad

var vi hemma igen, mat dags för Izak, ont i fogar dags för mig. Morfar och

jajja kom på besök en sväng, bra tajmat då Izak var vaken och med.


Nu kommer snart min älskling hem för dagen, hua vad jag längtar!

Så nu hoppas vi att lillens näsa inte blir allt för täppt i natt så han

får sova riktigt stackarn.




Av Mattan - 22 november 2011 19:11

Tisdag redan, jag hinner inte med mig själv nu för tiden.

Dagarna rusar verkligen fram och helgerna ska vi inte ens prata om.

I helgen har vi strosat lite med barnvagnen, ätit middag hos mamma

och Peder där Izak fick tvångs-mysa med momman, och bara slappat.

Sen hann vi inte göra mer för poff så hade liksom hela helgen gått.

Det känns alltid så snopet när det helt plötsligt är Söndags kväll när

man nyss var så inställd på att det äntligen är Fredag. Men, nu är det

ju Onsdag imorgon och då blir det nerförsbacke till Fredag igen, nice!


Idag har lilleman haft en riktigt gnäll dag. Han är nog inte riktigt

pigg då han är så snorig så han snarkar högre än far sin. Så jag

har haft en liten apunge på mitt bröst och i min famn hela dagen.

Och hur mysigt det än är med den närheten så kan jag inte låta bli

att bli lite frustrerad när han är otröstlig för en stund. Älskade unge!

Tänk att något man helt plötsligt får upp på magen efter smärta är

något man älskar helt obeskrivligt mycket efter första millisekund.

Nu och för evigt, någon man inte känner men som man redan skulle

göra allt för. Izak, dig kommer jag göra allt för!!!


PS. lillen sover gott med sin älskade pappa nu,

snacka om att det redan är pappas grabb det där. DS


 

Mina älskade hjärtan, för evigt.   


Av Mattan - 18 november 2011 09:28

Härliga Fredag fan vad jag har längtat efter dig!

Äntligen kommer helgen och med den får jag en karl hemma i två underbara

dagar, wooho. Vad vi har för planer? Inte är det många, middag hos mamma

och Peder och en promenad är det enda vi har på tapeten än sålänge.

Jag tänker nog inte skapa så många fler planer heller för mys med min lilla

familj är något jag behöver.


Igår hade vi en lugn förmiddag här hemma jag och lillen, bara slapp och

mys. Sen tog vi oss ut på en promenad i halkan, jag förstår inte att det

ska vara så svårt att sanda trotoarerna! På vissa ställen var det ju

livsfara att traska omkring, speciellt när man ska styra omkring en

barnvagn också. Men det gick bra ändå förutom lite slir under skorna.

Efter promenaden hade jag en missnöjd kille resten av eftermiddagen,

vid tjugo i fem somnade han till slut. Vakna gjorde han typ en halv

timme senare, lille hjärtegull, ingenting dög! Efter många om och men

somnade han till slut och sov ända fram tills det var natt dags.

Trots det har natten varit helt okey förutom lite mer vaken tiden än

vad jag är van på senaste veckan, bortskämd som man blivit av den lille.


Nu ska jag passa på att försöka vila lite då Izak somnade om så

himla fint efter morgon käket. Plus att jag som vanligt ska

invänta hjärtat på lunch, dagens höjdpunkt (förutom när han slutar för dagen).

Av Mattan - 16 november 2011 16:09

Åh, helt plötsligt efter en dag med full fart vart det lugn och ro i hemmet.

Idag hade vi som sagt besök av BVC med vågen och allt. Sköterskan var

mycket nöjd med Izak, hon tyckte han skulle lugna sig lite så jag fick njuta

av bebis tiden. Han fixerar redan blicken och växer snart om mig i vikt,

hela 5420g väger han nu. Vilket betyder att jag inte behöver vara orolig för

maten han får verkligen det han behöver och lite ersättning på det.

Efter den besöket (klockan 12) har lillen inte kommit till ro, han har bara

sovit drygt en halvtimme fram tills nu, nu har han äntligen fått somna.


Jag vill passa på att hälsa mina fina vänner som idag skall se

Breaking Dawn att tänka på mig lite mycket nån gång under filmen.

Jag får väl vänta tills den kommer ut på dvd jag och vara nöjd ändå,

tur jag kan nöja mig med att Harry Potter har kommit på dvd så länge.

Nej, nu ska jag försöka tat lugnt och varva ner och invänta att snyggaste

killen ever kommer hem ifrån jobbet. Det är kärlek det!

 

Mina killar.

Av Mattan - 15 november 2011 10:35

Izak har inatt varit snällaste ungen, han somnade vid halv ett och vaknade

strax efter nio, då vill jag tillägga att jag var vaken före honom t.om

Än fast det är jobbigt innan han somnar, mycket skrik och gnäll, så är han

så himla snäll och farmförallt söt när han sedan somnar. Tur vi får besök

av BVC imorgon då ska jag passa på att fråga om ersättningen, ungen äter

ju som en häst innan han somnar. Men det är klart jag hinner väl inte ens

fylla på mitt förråd innan han vill ha mer, för det blir så tätt inpå.

Men vad spelar det för roll när man fått sova i typ åtta timmar i sträck!

Jag vet banne mig inte när jag senast fick göra det, med tanke på att

jag knappt sov på nätterna under ungefär halva graviditeten.


Igår hände ingen promenad, så idag när solen lyser så fint tänte jag

att vi smäller till. Så jag ska ladda upp med Alvedon nu, för jag har

en aningens ont i mina fogar. Hoppas verkligen att lillen kan tajma

in att käka så hjärtat kan hjälpa oss med barnvagnen i från bilen

innan hans lunch är slut. Annars får vi krångla till det där själv.

Det är ju lite bökigt när man varken kan ta med vagnen upp hit

eller in i trapphuset, utan måste ha den i bilen eller förrådet.

Vilket som så blir den ju kall så åkpåsen måste vi ta med in så inte

lillen fryser ihjäl när vi ska promenixa, allra hellst i vinter.

Det blir säkert en vana så det känns säkert bara krångligt såhär i början.


Nu börjar lillen vakna till, mat dags snart. Hej!



Ovido - Quiz & Flashcards