Alla inlägg den 14 december 2012

Av Mattan - 14 december 2012 12:52

Dagens fetaste fail utspelade sig alldeles nyss! Izak skulle sussa lunch men låg och kvittrade som en söt liten fågel, ganska vanligt tycker jag lite som det brukar vara ibland. Ända tills hjärtat stod utanför izaks rum (när han äntligen hade somnat) och säger att de luktar en nummer två, lyckat. Så jag smög in, fick tvätta bort och ta bort gammblöjan och han sussade så sött ända tills jag skulle ta på den nya blöjan, taaada! Då vaknade han och flög upp som en jävla gubben i lådan! Lyckat. Så nu ligger han och gnäller, och de inte som en söt liten fågel, snarare som ett litet sött monster. Jag menar, vem fan blir inte pigg av att sussa i en sisådär 12minuter!? Antingen får denna mamma börja fatta att han inte kommer somna om eller så får hon sitta här och tjura nån minut till och se om han faktiskt kan somna om med lite tur, trött bör han ju vara! Hu, nu vart det tyst kanske jag har turen med mig ändå då?

Nu ska jag berätta en sak som hände igår, de var nämligen så att min blocket beroende karl satt och gluttade och hittade en iPad för en billig peng. Efter drygt en halvtimme mitt på sena kvällen vart den våran, vilken lycka och vilket jävla kap! Den är knappt två månader gammal, ser knappt använd ut och vi fick den billigt, ibland är blocket en bra sak trots allt. Så godjul till oss två veckor i förväg! Plus att bilen nu äntligen är inne hos glasmästaren så vi får en hel och ny bakruta, en till (onödig) julklapp i förskott, att saker och ting inte bara kan hålla.

Nu är izak inne på det extrema "jag-låter-litemycket-för-att-hålla-mig-vaken" gnället, de bleknar liksom ut efter varje stön eller gnäll. Inte lätt att vara liten!

Ovido - Quiz & Flashcards