Alla inlägg den 20 april 2012

Av Mattan - 20 april 2012 15:51

Härligt med Fredag, nu längtar jag tills klockan slår fem och hjärtat stänger

butiken och kommer hem till oss. Då ska han laga mat spagetthi och köttfärssås,

my gosh godaste maten finns ingen som gör köttfärssås som min kille!

Annars i helgen ska vi endast mysa (om inte hjärtat har andra planer) och planera

lite mer inför Izaks dop som är nästa Lördag. Så roligt att få träffa hela tjocka

släkten vi blir några stycken om jag säger så. Det mesta är klappat och klart vilket

känns skönt, prällen kommer på Tisdag och vi fick den präst vi önskade, topp.


Annars händer det mycket här hemma, Izaken växer som ogräs och är nu mer

ett litet barn istället för spädbarn. Han har skaffat sig två gaddar varav den andra

är på slutspurten därav har vi sovit som kratter nu några nätter.

Han pratar helt annorlunda, han är så himla med på allt nu för tiden.

Han grejar med sina leksaker och kan t.om hålla i en leksak i var hand nu.

Han äääälskar sin gåstol och har halvt som halvt fattat hur han tar sig bak och fram

med den, han har också fattat att den stora blomman på golvet är något man kan förstöra.

Han har blivit jätte duktig på att äta och äter mer än gärna, hellst ofta och kanske jämt,

favoriten just nu är päron, när han äter det är det väl enda gången han blir blixt stilla.

Sitta rakt upp ska han göra hela tiden allt annat är ganska så tråkigt och töntigt, nyss på

prommenad skulle han promt sitta och var vaken hela timmen, stora killen!

Han bjuder på härliga skratt när pappan dansar omkring och mamman låter och ser konstig ut.

När det är sovdags skall snutten vara med hellst upp i ansiktet och finns inte den i närheten

kan man ta mammas eller pappas hår och dra i och hålla i.

Säkert har det hänt massa mer men detta är vad jag kommer på just nu, älskade ungen våran

fy vad tiden går fort! Snacka om att han förgyller våran dag jag kan inte få in i skallen vad

man gjorde innan han anlände. Att få barn är verkligen livets gåva, you will see!!


   

För dig kommer jag göra vad som hellst.

Mitt älskade lilla hjärta utanför kroppen!  

Ovido - Quiz & Flashcards