Alla inlägg den 24 april 2012

Av Mattan - 24 april 2012 08:58

Vad galet, här sitter jag klockan är nio och jag sitter här i soffan med en macka

i magen och håret fixat. Bara sminket som saknas för att jag ska vara färdig för

denna dagen. Izak tog och somnade om när jag gick upp och gjorde mat åt han.

Stackars lilla älsklingen, en tredje jäkla tand är på gång, inte konstigt att det har

varit sömnlösa nätter. Man känner sig som ett pucko när han inte fattar vad som

händer ibland, men jag var helt övertygad att det var färdig tandat nu då han har

fått sina två framtänder i underkäken. Men nej, vi kör tredje gången gillt vilket

betyder tredje tanden på tre veckor (!) Inte hade det varit ett problem om han inte

hade lidit av det, men nu är det inte ens kul. Igår på dagen fick han ro att sova i

ca. 40minuter (15 + 25min) då hade han alltså missat typ två timmar som han

vanligtvis brukar sussa sött. Igår kväll fick han alvedon och tacka gud för den

uppfinningen för inatt fick han (äntligen) ro att sova ända till tio i fem och somnade

sedan om och sov till åtta, och somnade tydligen om igen. Han har nog en smula

sömn att ta igen skulle jag tro, gulle unge! Men de är synd om honom.

Nog om detta!


Idag ska vi iväg på BVC för lite föräldrargrupp, egentligen tänkte jag skita i det

men eftersom Brallan och Sara ska gå så går väl jag med då. Sen drar vi på stan

för lite lunch, så mysigt så! Förra veckan satt vi hemma typ varje dag därför

gillar jag att det är full fläkt denna vecka med ny laddade batterier.

Sen ikväll kommer prällen hem till oss för lite dop-prat, jag vet precis hur jag

vill ha det (nästan) så det går nog bra. Tänkte ge mig på att läsa tackbönen jag,

tjeeeenare grin! Jag kommer alltså inte läsa jag kommer grina mig igenom bönen

blödig som man är, tur jag inte kommer vara ensam för jag vet iallafall tre till som

kommer böla (mer än mig) och det är; mamma, moster och mormor. Tur de!

Imorgon är det rytmik som vankas, vi har inte varit där på huuur länge som hellst

så det ska bli roligt. Sen ska vi gå och hälsa på min gammla dagmamma, kuligt.

Men nu tror jag att jag hör nån som sparkar in i väggen (han ligger nämligen på

tvären idag) så nu måste jag dunsta, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards