Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Mattan - 23 mars 2011 10:59

Men jisses, det är nästan på pricken en vecka sedan jag

skrev någonting här. Man kan ju nästan tro att jag har

skaffat mig ett liv (!) men så är inte fallet. Vad har jag då

gjort på en hel vecka? Ja, jag har lekt med mina älskade

kusiner som kom i Torsdags och åkte hem i Söndags.

Gulle Emily hade ju börjat gått och det var full fart framöver

hela dagarna lång, förutom när hon sov. Så vi har haft en

riktig mys helg med nära och kära! I Söndags tyckte Mini

för första gången att det var dags att ta en egen "promenad".

Sagt och gjort, hon stack. In i djupaste skogen efter några

stackars rådjur, det var ju en upplevelse. Vi sprang (Läs;

pulsa i djupsnön) efter och jag hade en mycket stora nära

döden upplevelse. En sådan puls har jag inte haft sen jag

sparka boll typ, och att jag sedan hamnade mitt i skogen

all by my self det var bara pricken över i:et. Jag trodde jag

skulle bli uppäten av minst tre älgar, but i made it!

Så den primadonnan ska aldrig mer i sitt liv få vara lös,

never ever! Hon har blivit skit konstig och lyssnar knappt

för fem ören, jobbigt värre.

   


Nu ska jag göra mig redo för dagen för ikväll är det

jobb som står på listan. Jag har inte jobbat på två veckor

så det är så oerhört skönt att få jobba! Snacka om att

man lätt blir socialt handikappad. Sen blir det mys ikväll.

Bara för att fira att det snart är Fredagsmys liksom!

Ovido - Quiz & Flashcards