Alla inlägg under oktober 2010

Av Mattan - 13 oktober 2010 14:23

Jag är fortfarande så jävla kluven vad gäller matten

osv. Jag vet inte alls om det är värt det eller ej.

Kanske ska jag fortsätta jobba som en galning och

vara tyst, det gör jag ju ganska så bra.

Nu ska jag vara tyst och skrubba toaletten,

där är det dammigt.


Två månader har gått tok fort, kanske för

att det är de två bästa månaderna i mitt liv.

Och gott folk, det är fan i mig på riktigt!
Morgan gör mig hel och hållen, jag gillar't.


Denna låt är kärlek;

Av Mattan - 12 oktober 2010 22:52

Kan inte påstå att dagen fortsatte i någon vidare bra takt

efter det sista  blogginlägget. Så misslyckades jag lite med

mitt pepparkaksbröd också, jag vet inte hur jag gjorde.

Plus att mina scones med honung inte heller vart sådär

super bra, men det funkar iallafall som tur är.

Men nu kan jag skryta med att jag har en rensad

skalle samt tårkanaler, såna dagar behövs väll i guess.

Så imorgon tar vi nya fina, fräsha tag!

Nu ska jag nanna kudden med världens finaste hjärta,

och världens jobbigaste lill-hjärta. Good night!

Av Mattan - 12 oktober 2010 15:08

Förbannades!


Jag tänkte att jag skulle var duktig och gå en längre

promenad med hunden istället för att sjunka ner i

något slags hål. Så jag tankade telefonen med en

massa sköna Lykke li remixer och snörade på mig skorna.

Hej hopp så var jag uppe på övergård traskandes i skogen.

Allt var så fint med Lykke li i öronen, solen i ögonen och

mitt hjärta utanför kroppen bredvid mig. Just då tänkte

jag att jag kanske överreagerade (som vanligt) på dagens

händelser. Det var ända tills jag tittade åt höger om

stigen och ser ett rådjur. Då stannade jag för att titta

vad den /det var på för humör. Jag tror väl att det

tog en halv hundradelsekund så kom Bambis mamma

och börja stampa med leroy, nej, stampa i marken

med ena hoven. Då gittade jag och Mimpan!

Det där är min största mardröm, att bli jagad av

ett vilt sprittsprångande levande djur. Kanske inte

nödvändigtvis ett rådjur, men kanske ett lodjur

det hade fan varit värre. Så nu intar jag sängplats

och tänker inte göra några större ansträngningar

i dag, det går ju ändå bara åt skogen.

Av Mattan - 12 oktober 2010 12:36

Vad gulligt det blir när man bloggar ifrån telefonen

som jag gjorde i går kväll.


Idag är världens största skit dag och jag har redan

hunnit grinat två gånger. Matten gick åt pipsvängen

och jag funderar ärligt talat på om det är värt det.

Värt att sitta och hålla på med något jag har noll

förståelse för och noll kärlek till. Matte är för mig

ett onödigt vetande, så vi får se vad jag beslutar.

Mini testar mina gränser till det grövsta idag vilket

gör mig vansinnig i min redan skit jävla dåliga dag.


Så nu ska jag ta en liten promenad med den

där marodören sedan lägger jag mig i sängen

för att kolla på Grey's Anatomy. Hoppas jag

inte grinar ihjäl mig!


Plus att jag ska fortsätta förbarma denna

jävla dag med att riva bort mina naglar,

det återstår ju ändå bara fyra långa av tio.

Jävla-förbannades-satans....... (använd fantasin!)

Av Mattan - 11 oktober 2010 22:19

Nu är det redan mitt i natten snart och det känns.Kvällen bjöd på mys hos lövet med mio också.Innan det satt jag med matten i nästan tre timmarSedan tog jag en promenad med mimpan för attsedan packa ihop alla matte saker och pös till mioför ännu mer matte. Jag vill fan spy matte just nu!!Detta är fan inte okey och jag är så jävla nervös att det ska gå käpprätt med detta. Så håll en tummeeller nått för mig för nu går jag och kryper ner undermys-täckeg med hjärtat. Åh vad han rockar hela min värld!

Av Mattan - 11 oktober 2010 14:01

Idag har jag ett riktigt jävla i-landsproblem och inge

jävla tjej problem! Jag är så jävla pepp inför matten

och har gett mig fan på att jag ska klara detta.

Nu har jag suttit med matteboken i en timme och

hoppat över ex antal tal för det skiter sig bara!
Jag blir så förbannad på mig själv! Så nu byter jag

taktik, skiter i "Blandade uppgifter" och börjar om

ifrån början av boken. Räknar några tal tills jag

känner att jag kan det och sedan går jag tillbaka

till blandade små hoppena. För jag ska klara matten,

det finns inget annat på denna planet! Sen åker jag

ner till käraste Mio som får min tröga lilla skalle

att börja fungera a'la matte-hjärna igen.


Dagens övriga planer; putsa "kristallkronan",

gå en lång promenad, måla spegeln som inte

gjordes igår, samt göra chiligryta till middag.

Sedan, matte, matte och MATTE!

Äta-sova-skita-matte.


 

Matte + Mattan = sånt här humör idag. (upphöjt i 2)

och det talet går inte att faktorisera!!

Av Mattan - 10 oktober 2010 15:33

Ibland är det förjävla bra att ha en blogg.

Efter mitt sista inlägg fick jag ett sms av Bea

som bjöd in mig på fika när hon såg att jag inte

hade några speciella planer. Så efter en promenad,

spegel slipning och tvätt åkte jag mot Bea och Tyra.

Gott fika och trevlig sällskap, plus en söt jävla unge

som man vill käka upp och det är utan socker!

Men nu är jag hemma igen, funderar på om jag

kommer lyckas med dagens middag eller om det

kommer bli en flopp. Jag har aldrig i mitt liv

lagat någon slags soppa, what so ever tillochmed.

Det återstår alltså att se gott folk!


Sedan tänkte jag försöka måla den andra

spegeln första svängen så man kan sätta

upp den igen. För så pass tjejig är jag att

jag måste glutta i spegeln innan jag går

utanför dörren, och utan hallspegel är det

en rätt så svår uppgift. För då måste jag

gå extra många steg (kanske fyra) in till

sovrummet och glutta där istället.

The I-landsproblem for to day!

Av Mattan - 10 oktober 2010 10:01

Good morning!

En annan är uppe med tuppen såhär på en Söndag.

Morgan har precis åkt och ska resa en hallstomme,

jag tänkte ta det lite mer försiktigt idag och kanske

plocka och dona här hemma istället. Först och främst

ska jag springa ner i tvättstugan och slänga i första

maskinen. Sedan blir det promme med Mimpan och

sen måste man väl försöka sig på frukost va?


Så ser vi vad resten av dagen erbjuder,

lite matte är iallafall något den får så lov

att bjuda på. Och det är vare sig den

vill eller ej! Vi säger så sålänge.

Ovido - Quiz & Flashcards