Alla inlägg under oktober 2010

Av Mattan - 9 oktober 2010 20:08

Vilken fin en dag det har varit idag.

Vaknade inlindad i vårat nya underbara täcke som är

2.40 brett och fluffigt som få. Att dessutom vakna

brevid världens bästa och mest underbara kille det

går inte att beskriva i ord! Så har vi monterat ihop

vårat nya fina "skrivbord" med en svart glasksiva,

snyggt som bara den. Efter det insåg vi att vi

mest äger svarta möbler, inte är det mycket av

andra färger inte. Men svart är snyggt, i guess.

Höstmarknaden har vi också vistats på med lillebror

Axel. Sen var det födelsedagsfika för älskade

lillebror Viktor som fyller 19 bast idag, fan vad

gammal jag vart helt plötsligt! Och han också för

den delen, grattis till honom. Middag och hundbus

på det fick avrunda familjedagen.


Nu ska jag dammsuga och klippa Mimpans

klor medans Morgan grejar i hans lägenhet.

För imorgon är det någon som ska kika på

den, härliga grejer. Sen är det Lördagsmys

som står på schemat och om jag får välja

kanske en relativt tidig kväll, jag är trött!

Av Mattan - 8 oktober 2010 16:33

Fredag, jag sitter i min soffa, jag sitter i min soffa,

hunden ligger bredvid, Morgan slutar snart. Vilket

betyder att vi tar oss en sväng om till Sundsvall

och shoppar på IKEA. Jag gillar't gott folk, i realy do!

Sedan blir det Fredagsmys så det bara sjunger om

det och det älskar jag mer än jag gillar. Jag ska äta

chips har jag bestämt, ungsbakade sourcream och

sweetchili, det är mina chips det. Och så ska jag

dricka cola, för det gör jag dagligen så varför

skulle jag skippa det idag liksom?! Ingen anledning.


Men först och främst ska jag blunda en sväng

i sängen för min huvudvärk jag har idag är

ej att leka med. Så blir det när mammor

glömmer att väcka sina (vuxna) barn så

barnet vaknar i sista sekund och glömmer

glasögonen hemmavid. Herre-min-ge!


Fredag, jag är sååååå jävla redo för dig!

Av Mattan - 7 oktober 2010 12:58

Gott folk! jag lyckades i morse, som så många andra

gånger. Jag försov mig! Fast ett plus i kanten ska jag

banne mig ha i denna historia för jag vaknade alldeles

själv tjugo i sju. För några sekunder funderarde jag

på om jag skulle blunda en sista gång, men sen kom

jag på att klockan var tjugo i sju och jag började sju.

Så jag flög upp ifrån Morgans armar, ungefär lite som

en kattapullt. På med kläder, övertala hunden om en

promenad, märker att det regnar, svär en lång jävla

ramsa, har glömt bort nummret till avd. Granen,

kommer på nummret, ringer i panik och säger att

jag blir sen. Pussar Morgan goodbye en snabb sväng,

springer ner till bilen, hamnar bakom ett bred-satans-

släp, hamnar sedan bakom någon som fått för sig

att det är 60km/h på "storvägen", svär en ännu

längre ramsa, kör om, kör fort, är framme på jobbet.


Ungefär så såg min morgon ut. (fast med en aningens

fler svordommar). Nu ska jag packa ner hunden i bilen

och lämna henne hos morfar för nu är det dags för

att jobba på avd. 16. Om jag har hunnit andas?

Nope, så jag hoppas på en relativt lugn kväll, tack.


Men hörre ni, man ska tänka positivt och

imorgon är det ju trots allt Fredag.

Av Mattan - 6 oktober 2010 15:57

Men gudarna ska veta vad dålig jag blitt att blogga!

Skämmes ta-mig-fan. Men det måste ju betyda att

jag inte har så värst mycket att komma med i min

vardag, eller? Just nu håller jag på att jobba ihjäl

mig, ungefär. Imorgon blir det en hel dag, först

på kommunen och sedan skuttar jag upp på avd. 16.

Rutiner vad gäller jobb? Nej fan, såna äger jag inte!


Nu hade jag tänkt att försöka att hålla mig vaken,

men frågan är egentligen hur det ska gå.

Tur Morgan slutar om en timme för skulle det ske

att lilla jag somnar så vaknar jag ändå snart.

Det betyder att jag kommer kunna somna ikväll

och vakna tidigt imorgon igen. Jag hatar verkligen

att kliva upp tidigt, kan inte världen förstå att

jag inte är en morgonmänniska? Att kliva upp

på morgonen för mig är lika jävligt som att

bli påkörd av en lastbil för andra. You see.

Av Mattan - 4 oktober 2010 11:12

Mitt i dagen och jag ska ge mig på att räkna lite

matte innan jag slänger mig in i duschen och

gör mig redo för jobb. Att börja klockan ett

istället för halv två är lite lurigt, den där

halv timmen gör fasiken mycket. Men inte

klagar jag över att jag får jobba inte, det är

jag endast glad för! Efter jobb åker jag förbi

Mio en sväng och fortsätter plugga matte.

Jag ska verkligen klara denna matte, det finns

inget annat alternativ gott folk!


Av Mattan - 3 oktober 2010 12:24

Nu är det Söndag och jag ska duscha för att sedan göra

mig klar för jobb. Någe vidare peppad är jag inte, men

det är en annan femma!


Igår hade vi fullt upp, vi åkte på Mio och hittade en

soffa och den ska nog köpas. Sen åkte vi till mamma

och Peder för att klippa Axel. Så pös vi vidare till

stugan för att ösa ut båten, vilken behövdes.

Efter den anstängningen (som Morgan gjorde) så

blev vi bjuden på middag i Hell-lake, gött.

Sen hem och rensa och städa garderober och nu

skulle man kunna säga att Morgan bor här.

Och jag gillar't!!!

Av Mattan - 1 oktober 2010 16:40

Mitt i slutet av dagen sitter jag här återigen.

Jag som skulle göra tusen saker idag men jag har

bara fått hälften gjort. Tvätten är i tvättstugan,

och i mormors tvättstuga, disken är ren och fin,

hunden är rastad, mormor är påhälsad. Det jag

inte har gjort än är följande; hälsat på katterna,

städat, organiserat i garderoben, plockat med

alla små grejer som ligger framme.

Det får göras ikväll eller imorgon, för det som

står på schemat nu är, en prommis med Mini,

byta tvätt i maskinen, åka till Mio och plugga

matte, äta middag och...Fredagsmyyyyys!


Igår gick mitt hjärta sönder, jag skulle hämta

upp min fina Volcom jacka och vad märker jag?!

Jo kartongen hade möglat och likaså luktade

jacka och täckbyxorna satan. Efter en tvätt

luktar det lika illa, gud hjälp mig vad gör man?

Går det inte bort ska jag gå omkring och

lukta möggel hela jävla vintern, bara så ni vet!!


Varsågod, låten hela veckan.


Ovido - Quiz & Flashcards