Alla inlägg den 6 november 2011

Av Mattan - 6 november 2011 12:42

Som de flesta redan vet så är "lille" Izak äntligen här!

Han kom den andra November 22.32 efter en hel dag med värkar, onta och

massa glädje tårar. Han vägde 5170g och var 57cm lång, slå det ni.

Han är perfekt på alla sätt och vis och så himla snäll (peppar, peppar).

Igår lämnade vi den underbara personalen på förlossningen/BB för att åka

hem och starta vårat nya liv. Första natten var lite kinkig, när man är en

stor kille vill man ha rätt så mycket käk kan jag påstå, där av lite missnöjda

stunder natten som var. Men tillslut fick vi ordning på det och lillen sov från

halv sju tills jag fick väcka honom för mat. Hellst ska han käka var tredje

timme, max fyra timmar, bara för att han inte ska dippa i blodsockret då

han är så stor. Än så länge har det inte alls varit något fel på sockret, men

det säkra före det osäkra ni vet! Så utöver min så kallade mjölk (som är på

G) så får han ersättning efter varje måltid och har fått sen dag 1.


Jag älskar mitt nya liv och min lilla familj!

Utan Morgan hade detta aldrig gått vägen, han är världens bästa

pappa och det sedan första sekund. Han är även världens bästa

pojkvän och stöd, jag avgudar hans insats under förlossningen!

Jag älskar dig min underbara kille.  


Nu ska vi njuta av lediga dagar tillsammans och skapa

rutiner med våran älskade klump. Detta är kärlek!!!

   

Ovido - Quiz & Flashcards