Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Mattan - 31 maj 2011 15:58

Nu är jag tok fin i håret tack vare kära Julia!(TACK)

Frillan och färgen blev precis som jag ville utan att vi direkt

planerade det. Så nu när jag kommit hem har jag fått i mig

lite mjölk och flingor, energi behövs såhär mitt på dagen.

Var nere i tvättstugan också och kom på mig själv stå och

hänga upp bebiskläder på torklinan, hur skumt var inte det!

Kläderna har vi ärvt av moster så jag tänkte tvätta upp dom

så det luktar oss istället för Spanien, för Spanien luktar.

Tänk att inom fem månader ska vi t.om använda de där

små bebis kläderna, det är ännu mer skumt. Fast allt är så

klart skumt på ett helt fantastiskt vis! Underbart.


Nu ska jag ta en sväng om med dammsugaren så det blir

någon ordning och reda på torpet. Sen kommer hjärtat hem

för dagen och då blir det packning. Som jag saknar karln när

han inte är i min närhet, jag tror jag blir tokig!

 

Av Mattan - 31 maj 2011 10:07

Förstår ni hur skönt det är att ligga kvar i sängen när det är rusk

väder ute. Jag och Mimpan har knappt rört oss ur fläcken sen jag

vaknade, förtom mitt toabesök. Det är väll det enda jag gör nu

för tiden känns det som, kiss-besök är min nya hobby!


Nu ska jag iallafall ta mig upp ur sängen för en liten promis

med Mimpan. Tur man har en hund som hatar att gå ut några

längre promisar när det är ful väder, hon är klok hon.

Sen ska jag tvätta hår, ringa försäkringskassan, göra mig

redo för dagen. Sen ska jag luncha med Sofie, klippa och färga

hår, dammsuga och börja packa. Och hinner jag inte allt så

tar jag dammsugningen och toa städ imorgon, för rent ska det

vara innan vi åker iallafall! Dessutom har jag tvättstuga idag,

den ska jag springa ner till på studs. Det var dagens planer,

och utöver detta ska jag hinna med femtioelva toabesök, pust!


Och tro ni inte på fan att jag har ont i halsen.

Det är endast för att vi ska åka imorgon! Men jag trotsar

kroppen och åker ändå jag, jag ska ha semester. Punkt slut!

Ovido - Quiz & Flashcards