Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Mattan - 14 februari 2012 20:46

Denna dagen är snart ett minne blott och vad kan jag komma ihåg av denna?

Jo förstår ni idag satt Izak för första gången i en "matstol" med hjälp av mig,

mormorn och kuddar. Inte nå länge såklart men kanske en kvart eller nått, sen

vart huvudet lite tungt och magen lite tom och då vart han en aningens ledsen!

Men efter mat och en tupplur så var livet på topp igen och han pratade med

mormorn, eller prata, han har ju kommit på att han har en röst så han skriker

mest om dagarna. Då menar jag inte skrika som i att vara arg och skrika utan

olika skrik är hans sätt att kommunicera för tillfället, och sött är det!

Sen har vi inte gjort så mycket mer nyttigt idag bara myst med älskade hjärtat

när han kom hem ifrån jobbet, lagt Izak har jag nyss gjort och hjärtat har pallrat

sig på gymmet men är nog på väg hem snart, dutti han!


Imorgon skall vi på sista föräldragruppen, mat prat och små prat står

på schemat och det ska bli spännande. Med tanke på hur missnöjd Izak

är på mig nu så bara längtar jag tills man kan proppa i han lite mer matigt.

Inte för min skull, nog kan jag amma nog, men för lillens skull, en stor

kille vill liksom ha mycket mat! Det är en sak jag har lärt mig på senaste.

Jag tror han kommer bli frälst av gröt och sånt, dessutom kanske han kommer

upp på sin kurva igen och alla blir nöjda och glada. För även fast han vägde

7830 på 3månaders dagen tyckte sköterskan att han vägde "för lite" eftersom

han hade planat ut lite på kurvan, det tyckte hon att han skulle göra först om

typ 3 - 4 månader. Men sålänge han är piggelin och går upp är vi nöjda!


Nu kommer hjärtat hem så nu skall här mysas!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards