Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Mattan - 16 februari 2012 20:40

Men vilken fin dag det har varit idag!

Vi började dagen med lite sängmys jag och Izak, han somnade om efter ett

tag och då passade jag på att duscha i lugn och ro herre min ge vad skönt!

Det var länge sedan jag kunde njuta av en dusch när jag är ensam med Izak

eftersom han sover så ytligt, men skamden som ger sig det börjar bli bättre.

Efter dusch vaknade lilleskrutt, då klädde vi på oss och sen var det träning av

nacke i babygymet för Izaks skull. Jag satt som det fån man nu mera är och

fjanta på så att han skratta och tjöt, undra egentligen hur dum i huvudet han

tror att man är. Sitta som nå toka och göra miner, ljud och gester som han

i ochförsig (oftast) tycker är roligt men ändock. Hoppas han inte blir miljöskadad.


Efter fjanterier på hög nivå kom hjärtat hem på turbo-lunch för sen var

det bvc tid. Izaken hade gått upp igen och hamnat på en fin kurva igen,

vårat lilla matvrak! Och hur jag tänkte i förgående inlägg det vet jag ej!

För lille Izak vägde väl ändå inte så mycket sist, nej nej långt ifrån, han

vägde 7320 sist (inte en siffra rätt) och i dag vägde han 7630 fina gram.

Plus att han hade tagit sig friheten att växt en halv centimeter till så nu

för tiden är han 68 söta kärleks centimeter! Fantastiskt.


På väg tillbaka dumpade hjärtat mig och Izak på Vallåkers där vi var bjuden

på brunch hos finaste My och Nomi. Planen var brunch och promenad på det

men serni vi fastnade i våran egen lilla värld och pratade mat, framtid, bajs,

ja sånt där som nyblivna mammor snackar om helt enkelt. En super trevlig

dag som jag känner att jag verkligen behövde! Det är härligt att träffa nya

människor som det bara säger klick med, mycket härligt.


 

Våra älskade ungar!

Ovido - Quiz & Flashcards