Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Mattan - 29 februari 2012 13:39

Mitt i Onsdagen och vi har hunnit med två saker idag, försovit oss och

varit på babyrytmiken. I och med att grabben i sängen brevid somnade

om i morse när jag trodde vi båda var vaken så vaknade jag tjugo över nio,

my gosh vilken sovmorgon! Upp i lite panik, göra sig redo, då hade lillen

vaknat as well, ge honom lite föda, klä på och åka mot grann huse´te körka.

Sjuöng lite, prata lite och sen gick ät och sov klockan hos Izak, då alltså

sov klockan. Han var ju dyng trött efter att se alla bebisar, mammor och

en pappa, trött efter sång och dans och upplyftning av mig. Satan i gatan

vad han väger om man lyfter honom rakt upp, hur ska detta bli när han vill

börja stå, hoppa, bli upplyft, jag kommer få muckler som tatan!

När alarmet gick klädde jag på pojken och packa ner han i bil stolen sa tack

och hej leverpastej och åkte en sväng runt hele stan, om det var nån som somna?

Japp! så fort bilen började rulla faktiskt. När vi kom hem åt han 335ml (!) och

efter det sov han i en hel timme(!!!) Kanske är han i nån slags växa period, skulle

nästan tro det för när händer det att herren sover så länge? Och äter 100ml mer

än vanligt dessutom. Men, så länge jag har en nöjd bebis är jag en nöjd mamma.

 

Izaken och bäste räven.


Som ni märker är hormonerna mer i schak idag, så jävla jobbigt när det

svänger hit och det svänger dit. Blä, gå och lägg er gosse!

Nu ska Izaken snart få käk medans vi väntar på att Sofie och Albin kommer

hit och leker med oss. Sen ska vi ta oss en promme till klädax, härligt.

Blir nästan ångest när man inte har varit ute och rört sig på hela dagen,

och då menar jag alltså promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards