Alla inlägg den 14 december 2011

Av Mattan - 14 december 2011 10:38

Härliga unge, han har sovit så himla bra senaste veckan förutom en natt.

Alltså han sover från elva - tolv fram tills 7 - 9 en morgon sov han till tio,

men då vaknade han vid ett och var vaken en timme sisådär. Idag lät näsan

likadant som alla andra dagar men med lite koksalt i snoken så blir allt bättre.

Inte för att det är någon slags favorit att få äckliga droppar i näsan och jag

förstår verkligen varför han blir vansinnig, usch! Och nu ska ni veta att bara

för att jag har skrivit om så bra sömn och blivit bortskämd så kommer lillen

sova knasigt framöver, säkert, sånt här ska man egentligen vara tyst om.

Just nu sitter han i babysittern och har tvärslocknat, det är jobbigt att spana

och le åt allt plus att det gungar så skönt.

 


Igår tog jag mig an att göra fudge med Marabo choklad i, än har jag inte

smakat men det kanske man ska ta och göra. I förrgår skapade jag

tomte fugde, fudge gjord på tomteskum och vitchoklad. Låter väldigt

sliskigt, i know, men så var inte fallet det var faktiskt gott. Så nu är det

bara vanlig fudge som är kvar plus rockyroads och pepparkaksbröd sen är

mitt julbak och godis skapande klart och betalt. Ibland får jag fan till det!


Idag ska vi bara mysa på här hemma, man hinner inte med så

mycket annat med den här snorige herren. Vill liksom inte vara

ute och springa med honom så han blir sjukare, än fast vi saknar

frisk luft! Men småa halsar ska man vara rädd om tycker jag.

Nu ska jag smaka fudge och invänta hjärtat!

Ovido - Quiz & Flashcards