Alla inlägg den 15 december 2011

Av Mattan - 15 december 2011 16:10

Idag har vi haft en hel dag ute på vift, vi kom hem för drygt en timme sen.

Klockan tjugo i nio befann vi oss på en stol i väntrummet på BVC för sex

veckors kontroll av farbror doktorn. Kvart i hade vi tid och Izak väger nu

6630g och är 64,5 cm lång, han har alltså växt 1cm och drygt 300g på en vecka!
Färdig besiktad utan tvåor (förutom förkylningen han har) åkte vi vidare och

väckte mor(mor), det var roligt. Hon kom i morgonrock och var rätt så

nyvaken, men hon vaknade en aningens fort när Izaken kom innanför dörren.

Efter lite mormor mys för Izaks del så åkte vi mot stan för att möta upp

Malin och Filippa för en lunch. Innan matdags smet vi in på Lindex där jag

fynda till lillen, jag menar växer man så det knakar så behöver man lite nya kläder.

Så två par byxor, fyra bodysar och två par strumpor vart det idag och för allt det

fick jag pynta 163kronor, inte fyndat av mig va! Så nu hoppas jag att han ska

kunna ha dessa kläder ett tag då det är storlek 68 på dom. För en gång skull

kanske han får ha förstora kläder på sig, skönt för han.


Just nu är lilleskrutt ny tankad och rätt så nöjd.

Han kan ju aldrig sova själv den här tiden på dygnet utan måste

ligga som en liten apunge på mig så för tillfället ligger han brevid

och spanar så ögonen går i kors. Någon minut till iallafall, snart blir

det grin till han får ligga tvärsöver mig så han kan sussa sött. Älskade unge!


Hittade kort på mig idag som nyfödd och måste bara säga till

alla som tycker att Izak är lik Morgan (dvs även mig själv) att

ni har FEL!!! Izak är en kopia av mig, eller var en kopia av mig

när han var nån vecka yngre. Nu vet jag inte alls vem han är lik faktiskt.

Ville bara påpeka det så jag också får gotta mig i att han är lik mig och

inte bara sin fina underbara pappa!

Ovido - Quiz & Flashcards