Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Lite utveckling

Av Mattan - 23 februari 2012 16:39

Stor bloggar'n här!

Som bloggar en gång i veckan nu mera tydligen, skärpning på hög nivå.

Men jag har liksom inte ro att sitta vid datorn längre och blogga ifrån

telefonen är så tråkigt då kan jag inte skriva som jag vill. Plus att det

blir fult! Jag börjar bli rastlös att vara hemma, fast tänker jag efter är

jag ju inte hemma så hemskt mycket egentligen. Alltid är man på vift

någonstans vilket jag gillar, och nu när det är så fint väder (hoppas jag

inte jinxar det nu) så vill man ju ut minst en gång om dagen för en nypa

friskt och härligt luft. 20grader varmt på våran balkong idag, cheeses!


Idag har jag haft enköpings familjen här som är i stan på en visit,

full fläkt med en vild 2åring och en klippt och snygg 8åring.

Efter deras besök däckade nu Izak med en snuttefilt i varsin hand, tydligen

är det de nya, snuttefiltar upp i ansiktet när han ska sova på dagen.

Helst ska den ligga så nära att man inte ska kunna se om han får luft eller ej.

Jag har dessutom fått Izak att somna ute på balkongen för första gången idag!

Än fast gudarna och sollefteå befolkning inte var lika peppad som mig på att

han skulle sova ute. När han först hade somnat (han var dödligt trött) kom det

en sisådär 10 bandvagnar på rak med jämna mellanrum, vem fan kan somna då?!

Andra gången han var en millimeter från att sussa kom det en traktor och en

högljud bil, då fick jag nästan ett psykbryt och svor en sväng i smyg åt folk.

Sen somnade han som en klubbad intryckt mot fleecen i åkpåsen och sov i hela

35minuter, dutti ponke!


Och annars då? Jo men tackar som frågar, livet känns att vara på topp

och jag har verkligen hittat meningen med livet. Izak växer så det knakar,

inte bara på längden utan i det hela. Han är med på ett helt annat sätt, han

älskar att sitta och spana, han tuggar frenetiskt på händerna spelar inte någon

större roll vems händer bara han får tugga kliande tänker är nog inte så kul.

Därför har jag beställt fina bitringar idag plus en fin liten mini keyboard och

solskydd till bilen för hua vad solen börjar lysa starkt nu.

Ja men åter till utvecklingen, han garvade åt mig här om dagen av ingenting,

hans favorit leksak är en räv ifrån IKEA som är en speldosa, han älskar sång

och musik och när pappa kommer hem ifrån jobbet. Han sover hela nätterna

från (cirka tider) 21 - 8 och han har precis börjat känna på ansikten som pratar

med honom, helst ska han få in fingrarna i mun och nypa åt hela läppen.

Han är helt enkelt en mycket nöjd unge och enda gångerna han är ledsen är när

han är hungrig eller övertrött, annars är han världens goaste.

Och kunde man beskriva hur mycket vi älskar honom hade jag gjort det men

serni att det går banne mig inte! Det är verkligen kärlek stjärnstopp!!!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattan - 10 januari 2013 16:31

Jag kunde inte sova igår, helt omöjligt. Samma tankar i huvudet hela tiden, lite tårar, lite leenden av minnen, de är svårt att komma ihåg de dåliga i en sån här situation men de är väl så det fungerar. Vad än som har hänt i det förflutna så blir jag...

Av Mattan - 9 januari 2013 22:28

Det är svårt att se någon så nära ledsen men det känns fan hopplöst att inte se utan bara veta. Än fast jag inte skulle kunna göra något alls för att påverka situationen så skulle jag så gärna bara vilja hålla om och ge en kram och säga att vi har ju...

Av Mattan - 29 december 2012 21:13

Ju mer jag tänker på att bo i hus, att det kanske inte är allt för långt bort, ju mer galen blir jag av att bo i detta lyhörda hus. Jag vill fan inte vara bjuden på fest nästan varje helg, än mindre vill jag bli väckt av efterfesten som man så vacker...

Av Mattan - 19 december 2012 20:07

Snart äre jul här i vårt hus, fast de känns inte alls så då de mer känns som vilken vecka som helst i detta trånga näste. Jag skulle vara den lyckligaste tjejen på jorden om vi hade ett hus! Ett hus där vi kunde bjuda in både Persson släktet likaså W...

Av Mattan - 14 december 2012 12:52

Dagens fetaste fail utspelade sig alldeles nyss! Izak skulle sussa lunch men låg och kvittrade som en söt liten fågel, ganska vanligt tycker jag lite som det brukar vara ibland. Ända tills hjärtat stod utanför izaks rum (när han äntligen hade somnat)...

Ovido - Quiz & Flashcards