Alla inlägg den 3 september 2012

Av Mattan - 3 september 2012 20:32

Jag måste säga att alla ensamma föräldrar gör det satans så bra! Jag har bara varit ensam ynka 24 timmar och inte ens det eftersom vi varit i Hällsjö i kväll och träffat den jagande pappan i typ två timmar. Inte för att det kanske blir nå jobbigare men jag är ju så van att vara två på kvällstid och nu är jag solokvist.

Idag har vi varit och badat på Österåsen och vem älskar det? Jo, Izak Persson! Underbart att se hur han skiner upp så fort han vet att vi närmar oss bassängen. Efter bad for vi raka vägen till Hällsjö och lilleman däckade i bilen, jag skulle vara duktig och gå promenad där borta men hej och hå då skulle Izak minsan inte sova mer. Så det vart mellis och en massa bus istället tills farmorn kom hem efter jobb, då var det bara farmor som gällde istället för tråkiga mamman. Efter mat och lite mys med pappan så åkte vi hem och lillen däckade illa kvickt. Så här sitter jag (som alla andra gånger) i soffan och tittar på tv. Funderar just hur länge jag orkar sitta här och filosofera. Ja för jag menar, ju längre jag sitter här desto mörkare blir det och det bådar ju inte gott när man är mörkrädd och ensam (med Izak) hemma inte, hjälp! Igår vart jag galet mörkrädd och var tvungen att kliva upp i bäcksvarta mörkret och stänga balkongdörren då jag var övertygad att det skulle komma in nån galning. Ja, vad säger man?

Här kommer lilla hjärtat på bild.

Ovido - Quiz & Flashcards