Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Tack och bock

Av Mattan - 19 september 2012 15:56

Tackar och bockar för att man idag var en normal människa igen, vad det nu innebär. Vi vaknade halv åtta i morse, lite utav en sovmorgon om man ska se det ifrån den positiva sidan. Morgonen började som vanligt med välling och lite sängmys framför Barnkanalen, tänk att barnprogram kan vara så intressanta ibland fast man är så liten. Sen svidande vi om och började göra oss lite redo för rytmiken, en trött Izak tyckte de va sådär. Fick en snilleblixt och tänkte att han skulle få sussa i bilen lite, ja tjena! Det vart ungefär en tre minuters sömn så den super iden var kanske inte så smart ändå då. I vilka fall så var det full rulle på rytmiken för izaks skull och det är så roligt att se att han tar för sig. Ja inte av allt då, när man ser på långan vägar att han siktar in sig på en leksak eller dylikt som någon annan unge leker med då är det inte lika roligt. Tur de flesta barn är något sånär lika! Efter lite lunch och en Alvedon däckade lillen så fort han sattes i bilen, han sov t.om när jag bar in honom vilket typ aldrig har hänt. Jaja, han sov inte så farligt länge men jag ville bara skryta lite. Alltså att han sov när jag bar upp han.

Just nu sover han igen efter lite gnäll och grin. Det är nog inte så himla lätt att få tänder ändå verkar det som! Resten av dagen ska vi mysa på och vänta på pappan som kommer hem om typ en timme.

 
 
whitetrashmorsan

whitetrashmorsan

19 september 2012 16:10

aj då,aldrig roligt att få bissingar när man är liten:(
en annan gnäller över visdomständer. Undrar då hur det känns när det ploppar upp helt fullt med små "riskorn" i munnen? Tur man inte minns....

http://whitetrashmorsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattan - 10 januari 2013 16:31

Jag kunde inte sova igår, helt omöjligt. Samma tankar i huvudet hela tiden, lite tårar, lite leenden av minnen, de är svårt att komma ihåg de dåliga i en sån här situation men de är väl så det fungerar. Vad än som har hänt i det förflutna så blir jag...

Av Mattan - 9 januari 2013 22:28

Det är svårt att se någon så nära ledsen men det känns fan hopplöst att inte se utan bara veta. Än fast jag inte skulle kunna göra något alls för att påverka situationen så skulle jag så gärna bara vilja hålla om och ge en kram och säga att vi har ju...

Av Mattan - 29 december 2012 21:13

Ju mer jag tänker på att bo i hus, att det kanske inte är allt för långt bort, ju mer galen blir jag av att bo i detta lyhörda hus. Jag vill fan inte vara bjuden på fest nästan varje helg, än mindre vill jag bli väckt av efterfesten som man så vacker...

Av Mattan - 19 december 2012 20:07

Snart äre jul här i vårt hus, fast de känns inte alls så då de mer känns som vilken vecka som helst i detta trånga näste. Jag skulle vara den lyckligaste tjejen på jorden om vi hade ett hus! Ett hus där vi kunde bjuda in både Persson släktet likaså W...

Av Mattan - 14 december 2012 12:52

Dagens fetaste fail utspelade sig alldeles nyss! Izak skulle sussa lunch men låg och kvittrade som en söt liten fågel, ganska vanligt tycker jag lite som det brukar vara ibland. Ända tills hjärtat stod utanför izaks rum (när han äntligen hade somnat)...

Ovido - Quiz & Flashcards