Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Mattan - 5 januari 2012 14:38

Vilken vecka detta har varit!

Izak har haft sina bra och kassa stunder, jag tror visst bestämt att lillen

är inne i en växaperiod eller nått för ingenting verkar duga nästan.

Är man längre bort än en millimeter blir han ledsen och i förrgår bjöd han

för första gången på riktigt grin, sånt där grin som man får ont i hjärtat av.

Inte gallskrik utan riktigt ledsen grin sådär som bara barn få till när dom är

riktigt ledsen. Stackars min bebis! Som tur är kan han tröstas med lite käk

för det mesta. Idag är en speciell dag för idag bjöd han på sitt första riktiga

skratt! Alltså ett riktigt "Höhö" skratt och inte suga in tusen liter luft skratt

för så har han gjort innan, det räknas inte som skratt tycker jag. Men idag

så kom det, bara en gång så man lär ju få vänta till nästa gång säkerligen.

Så medans han skrattade så grät jag den kom som ett slag i nyllet gråten,

och hur töntigt folk än tycker att det låter så säger jag; vänta ni bara tills

den dagen ni är föräldrar för första gången!! Man förvånas över sina känslor.

Iallafall så har lillen äntligen hittat ro i kroppen, efter cirkus en timmes missnöje.



Idag gör hjärtat helg vilket jag äääälskar, tre lediga dagar tillsammans!

Det första vi ska göra är att hämta våran nya barnvagn på videoteket

samt köpa koksalt till lillens näsa. Skulle vara fint om jag hinner springa

in och köpa två nya pyjamasar också då storlek 62 verkar bli knickers pyjamasar.

Och hinner jag inte det får jag helt enkelt inviga barnvagnen på stan imorgon

då hjärtat kanske ska jaga hare imorgon. Annars tar vi en liten promenad alla

tre, det bestämmer jag här och nu. Sen bestämmer jag här och nu att vi ska

mysa minst en morgon och alla kvällar (så du vet hjärtat).

Ovido - Quiz & Flashcards