Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Mattan - 18 januari 2012 16:13

Här är det verkligen fullrulle nu för tiden!

Igår firade vi Peder på hans 50års dag med mat och presenter, det var en

lyckad eftermiddag och kväll. Idag gick vi upp i tid och Izak vaknade någon

minut efter min väckarklocka men snäll som han är fick jag göra mig ordnig

innan det var matdags. Sen packa vi på oss ytterkläderna och mötte Brallan

och Neo här utanför, sen började vi kila mot församlingsgården. Där bjöds

det på ett fullproppat rum med barn och föräldrar och sång och rörelser.

Izak blev helt taget av alla ungar och all sång att han satt som en fågelholk

för det mesta. En dregglande fågelholk tillochmed tur han hade en dregglis

på sig annars hade vi nog kunnat vrida ur tröjan istället för den.

Så nu vet vi vad vi ska befinna oss 10.30 alla Onsdagar!


Väl hemma vart stackaren övertrött och skrek och grät hysteriskt i

ungefär en halv timme tills han somnade av ren och skär utmattning

i min famn. Sen sussade han på mig i ungefär en och en halv timme,

gulle apunge! Som att man har hjärta att lägga ifrån sig honom när han

har varit så ledsen och äntligen somnat, svar nej. Nu är han nyäten och

nöjd eftersom han pratar med sin bästa kompis mumin. Så när dom har

snackat färdigt ska vi byta blöjan och invänta älskade pappan.

Sen åker vi till mamma och Peder ikväll igen för att käka middag

för hujedamig vad mat det vart över igår! Och jag menar, vem vill inte

slippa att laga mat ibland?!

Ovido - Quiz & Flashcards