Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Mitt i natta

Av Mattan - 2 oktober 2012 23:49

Men alltså vad i hela fridens dagar! Här går man och lägger sig i tid, trött som en galning efter natten som varit. Med andra ord släpar jag mig och mina gäspningar i sängs vid halv elva för att ta igen går nattens mest värdelösaste sömn då izaken vaknade typ en gång i timmen ungefär hela natten. Ja, och vad händer då jag är döds trött och bara vill sova? Jo! Izak får host attack och är så vansinnigt täppt i näsan att de låter läskigt, jag hinner tänka fler än en gång att han kommer kvävas. Hönsmamma som man är och i den livs filosofin om att man får panik när man ej kan få syre genom näsan så haffar jag Izak när han får sin sjuttioelfte hostattack och pyschar näsan (och lite ögonlock i mörkret) full med nässpray. Eller full men så "mycket" som man ska ge, nada mas (inget mer på spanska). Han hatar det, jag försöker förklara att han kommer att älska det allt eftersom. Han vill ju så gärna ha tutten vilket inte går när han är sådär täppt, jag vill ju ha lugn och ro i kroppen och slippa ligga på helspän och lyssna efter andetag. Ja så mitt i all denna tumult så blir jag på nå jävla vänster inte längre trött, helt värdelöst! Jag menar, blir denna natt som gårnatten så borde jag sussa för länge sedan, men de bah blev inte så. Såatte...jag ska väl ta och försöka sova nu jag då. Finns liksom inget som hindrar mig nu då Izak ligger med tutten i munnen andandes via näsan och sussar oerhört sött, för han är ju sötast i världen. Saknas bara en sak för att denna natt ska bli en bra natt och det är min karl. Han har för tredje natten nu parkerat ute i soffan då han hostar och inte vill störa oss och hur snällt det än är så hör han ju hemma i våran säng skedandes med mig! Det är trots allt när jag hör båda mina killars andetag omlott varandras som jag somnar godast i världen.

Ja men dåså, då har man skrivit av sig lite natt tankar då återstår det bara att bege sig in i drömmarnas värld, Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattan - 10 januari 2013 16:31

Jag kunde inte sova igår, helt omöjligt. Samma tankar i huvudet hela tiden, lite tårar, lite leenden av minnen, de är svårt att komma ihåg de dåliga i en sån här situation men de är väl så det fungerar. Vad än som har hänt i det förflutna så blir jag...

Av Mattan - 9 januari 2013 22:28

Det är svårt att se någon så nära ledsen men det känns fan hopplöst att inte se utan bara veta. Än fast jag inte skulle kunna göra något alls för att påverka situationen så skulle jag så gärna bara vilja hålla om och ge en kram och säga att vi har ju...

Av Mattan - 29 december 2012 21:13

Ju mer jag tänker på att bo i hus, att det kanske inte är allt för långt bort, ju mer galen blir jag av att bo i detta lyhörda hus. Jag vill fan inte vara bjuden på fest nästan varje helg, än mindre vill jag bli väckt av efterfesten som man så vacker...

Av Mattan - 19 december 2012 20:07

Snart äre jul här i vårt hus, fast de känns inte alls så då de mer känns som vilken vecka som helst i detta trånga näste. Jag skulle vara den lyckligaste tjejen på jorden om vi hade ett hus! Ett hus där vi kunde bjuda in både Persson släktet likaså W...

Av Mattan - 14 december 2012 12:52

Dagens fetaste fail utspelade sig alldeles nyss! Izak skulle sussa lunch men låg och kvittrade som en söt liten fågel, ganska vanligt tycker jag lite som det brukar vara ibland. Ända tills hjärtat stod utanför izaks rum (när han äntligen hade somnat)...

Ovido - Quiz & Flashcards