Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Näst favorit dag

Av Mattan - 10 oktober 2012 20:05

Onsdagar är igen mina näst favorit dagar allra helst när klockan slår 21.00 för då får jag se mitt älskade Greys anatomi. Åh, det är ju kärlek i en dumburk det! Efter de ska jag sussa på söta örat för att spendera förmiddagen med mina älskade vänner i Kramfors för att gå loss på dollarstore. Izaken ska få spendera tid med sin finaste mormor under tiden så mamman får shoppa i lugn och ro, fy vad lyxigt! Sen efter den turen ska jag sova så fort jag kan så det blir fredag nån nedrans gång. För ser ni go vänner på fredag får vi våran nya säng levererad hem till oss, a maj gad! Jag kommer sova som en jävla prinsessa, om dom nu sover bra. Enda nackdelen är att vi nu måste flytta ut till "matsalen" men se ni så är det när man bor lite sådär trångt. Så vi ska alltså ligga nån centimeter ifrån köksbordet (som nu för tiden består av vårat gamla databord som är ett glasbord i svart glas) och somna till ljudet av våra grannar. Ja alltså för att grannarna bor prick ovanför vår "matsal" (eller ska jag säga sovrum nu mer? Förvirrande) och börjar leva sitt ungefär den tiden vi lägger Izak. Men kanske de blir mysigt, istället för att räkna får kan man räkna minuter som man störs istället. Äh, vafan! Jag får en ny, snygg, skön, gudomlig säng på fredag så jag tänker inte störas av nått jag ska sova som en klubbad! De enda jag egentligen är orolig över är att jag inte ska höra när izaken vaknar, men alltså de borde ju vara som nån slags föräldraklocka i kroppen så jag borde ju vakna. Men de är klart, ny skön säng, sova som en prinsessa, kanske hjärtat får ta vakna-när-Izak-vaknar-ansvaret. För de måste ju vara en bra deal!

Nu ska jag peppa Greys, hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattan - 10 januari 2013 16:31

Jag kunde inte sova igår, helt omöjligt. Samma tankar i huvudet hela tiden, lite tårar, lite leenden av minnen, de är svårt att komma ihåg de dåliga i en sån här situation men de är väl så det fungerar. Vad än som har hänt i det förflutna så blir jag...

Av Mattan - 9 januari 2013 22:28

Det är svårt att se någon så nära ledsen men det känns fan hopplöst att inte se utan bara veta. Än fast jag inte skulle kunna göra något alls för att påverka situationen så skulle jag så gärna bara vilja hålla om och ge en kram och säga att vi har ju...

Av Mattan - 29 december 2012 21:13

Ju mer jag tänker på att bo i hus, att det kanske inte är allt för långt bort, ju mer galen blir jag av att bo i detta lyhörda hus. Jag vill fan inte vara bjuden på fest nästan varje helg, än mindre vill jag bli väckt av efterfesten som man så vacker...

Av Mattan - 19 december 2012 20:07

Snart äre jul här i vårt hus, fast de känns inte alls så då de mer känns som vilken vecka som helst i detta trånga näste. Jag skulle vara den lyckligaste tjejen på jorden om vi hade ett hus! Ett hus där vi kunde bjuda in både Persson släktet likaså W...

Av Mattan - 14 december 2012 12:52

Dagens fetaste fail utspelade sig alldeles nyss! Izak skulle sussa lunch men låg och kvittrade som en söt liten fågel, ganska vanligt tycker jag lite som det brukar vara ibland. Ända tills hjärtat stod utanför izaks rum (när han äntligen hade somnat)...

Ovido - Quiz & Flashcards