Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Mattan - 2 mars 2012 15:45

Fredag, aj lav you nå så mycket hemskt!

Så skönt att det är Fredag, igen, att jag har två lediga dagar tillsammans

med hjärtat. Planen är väl att kika vad som händer på stan i morgon då det

är "vinterfesten" och då snackar vi dagtid och inte kvälls/natt tid. Men ser ni

ska det storma på detta vis lär man inte vilja vistas ute så himla länge för då

blåser väl ungen bort. Men vi tar det som det kommer, that's how we do it

nu för tiden liksom. När hjärtat har slutat ska vi upp till Gurra G (mammas katt)

och rensa lådan och ge han mer mat om så behövs, plus att jag ska vattna blommor.

Dom spenderar några dagar i fjälls tydligen utan skoterspår, djup snö och vatten

på sjön så gudarna vet hur länge dom ids tjuras på me nå dylikt.


Igår hade jag den mest effektiva dagen (enligt mig) sen Izak kom, jag hann

städa lite på toan, dammsuga, skura (med yes för de andra var slut), vattna blommor,

diska, duscha och springa i tvättstugan 2 gånger. My god! Det tackar och bockar vi för

älskade unge!!! Det märks att han växer som bara den för han sover längre perioder

och äter som en flodhäst, han vill bli stor fort han den lille. Hoppas han inte har lika

bråttomt att "växa upp" när han bli äldre, barn ska vara barn så läääänge dom kan.

Appro på växa och käka så åt han idag palsternacka för fjärde gången i sitt liv och

denna gång var det tydligen en hit! Han åt nästan gladerligen fyra halva teskedar,

dutti kille. Men vi skyndar väldigt långsamt så det inte blir nå mag onta för nå sånt

vill vi ej vara med om, det räcker med min knäpp mage som har börjat spöka igen.

Iallafall, går dagen ja. På kvällskvisten fick vi besök av finaste brudarna och killen,

Brallan och Neo, Fillie och magen och Erika, hon kom som bara Erika hon. Mysigt var

det iallafall, prat, skratt och hallonpajs ätande, mums!


Idag har jag och Izaken myst och haft oss, jag har diskat, vikit lite tvätt,

kommit på att jag måste klippa mig innan dop, bokat tandläkar tid tills Måndag,

plus att Izak har hunnit med två och en halv tupplur. Nu ska vi bara längta och

längta tills mannen i huset kommer hem. Mannen i mitt liv!   


 

Fyra månader idag, älskade unge

du gör mitt liv till det allra allra bästa!

Ovido - Quiz & Flashcards