Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Mattan - 21 mars 2012 20:55

Så var denna Onsdag snart till ända vilket är skönt då vi med stormsteg

närmar oss den omtalade dagen Fredag. Så vad har vi gjort idag? Ja,

vi har befunnit oss på babyrytmiken och sjungit sånger och svängt på höfterna.

Eller på närmare eftertanke svängde Izaken på höfterna med hjälp av mina

burdusa händer, jag menar man sjunge ju "dansa dansa liten vän" och så ska

man helt plötsligt göra't "om och om och om igen". Och eftersom han inte än

kan dansa själv hur mycket han än vill så hjälpte jag honom på traven. Juste mamma!

Efter sång och "dans" lurade jag med mig brudarna på en fika på vad jag har hört

är "vattenhålet för alla mammalediga". (Ja, Westerlunds såklart!) Prat, fika och mat

till Izaken bjöds det på där. Efter en sväng på stan var Izak ett par byxor och tre

bodysar rikare, det var han värd lillen. Som han växer var det ändå på tiden med mer

kläder i större storlek. Nyss har jag även beställt tre nya dregglisar så kan ha få dreggla

bäst han vill och förhoppningsvis ändå vara ganska så torr på tröjan.


Imorgon ska vi Torsdags mysa hos Brallan och sötNeo (fast Brallan är ju söt hon å),

inga andra planer skall göras. Jag har kommit till en gräns där jag känner att jag

hakar på på det mesta och blir alldeles slut. Man måste ju inte ha att göra var eviga

vardag, man kan ju ta det lilla lugna ibland också. Det känns, för min kropp har lite

utav noll procent energi now days. Men hä bli nog bättre de åh. HEJ!


     

Ovido - Quiz & Flashcards