Alla inlägg under mars 2010

Av Mattan - 20 mars 2010 21:45

Vet ni en sak...jag är ju ganska efter i såna saker som andra kanske

har koll på. Men nu ligger det till som så att Kapten röd kommer på

Urkult i år och gissa om jag vart glad! Det blir så jävla bra, hoppas

han spelar på min födelsedag  det har liksom varit the shit som det

heter i folk mun. (mest i amerikat). Nu har man något att se fram

imot hela sommaren, eftersom man knappast tar sig till någon annan

festival i sommar. Så jag är redan nu peppad till tusen!


Nu ska jag ta och försöka komma ner på jorden lite.

Att man ska behöva kämpa var och varannan dag för

att få vara över ytan. Mina osunda tankar ska inte få

äta upp mig, not this time! Ett till framstupa fall orkar

jag nog inte. Även fast jag mår tiptop vissa stunder

och dagar så är det i hjärnan allt sitter. Alltså, jag är

inte deppig jag är bara inte överrens med min hjärna.

Vi har inbördes krig ungefär varje dag och det sliter

ganska mycket på mig. Ändringar ska ske, jag lovar!

Av Mattan - 20 mars 2010 18:31

Fan vad effektiv jag är vissa dagar.

Det vart ingen vinter marknad idag, fan tjugo pengar för parkering då

vart jag och Emma för snål. Dumt så här i efterhand när jag fick reda

på att man kunde vinna presentkort på tusen spän. Så jag släppte av

Emma och Hanna hemma och sedan åkte jag till gulle Fillie och hälsade

på. Så glömde jag att jag hade bjudit in mig själv på middag hos mamma

och Peder så mamma ringde och efterlyste mig. Åkte upp, käkade mat,

skjutsade Axel en sväng, försökte hitta åt säkringarna i bilen men utan

resultat, kollade glukolen i bilen. Sedan tog jag min lilla hund och åkte hem.

I väntan på att Emma och Hanna kommer hem ska jag sitta här och göra

så mycket som nada. Sedan blir det film kväll och myspys, så jävla skönt

att få vara ledig och inte göra ett skit!


Imorgon ska jag ta och städa bilen totalt, hämta tillbaka hundburen

och ladda inför tatuering på Måndag. Det blir grymt!

Av Mattan - 20 mars 2010 14:42

Så jävla lugn natt det var, jag vart nästan nervös att det skulle hända

något stort när det var så himla tyst. Men det gjorde det inte och skönt

var ju det! Åkte och hämtade Mini, gick en sväng med henne, utfodrade

henne och sedan somnade jag sött. Vaknade fyra minuter efter att Emma

ringde, jag vaknar nästan jämt när hon precis har ringt. Så då klev jag

upp och gick en promme med Mini i det "vackra" vädret. Nu ska jag byta

kläder och dra på en mössa över huvudet sedan bär det av till vintermarknaden.

Måste bara tanka och hämta Emma och Hanna först. Sedan ska vi ha myspys

i kväll vi tre och Mini såklart! Jisses vad skönt det är att  vara ledig på

helgen! Nu måste jag poppa lite musik så jag kommer igång, lätta ankare!

Av Mattan - 19 mars 2010 16:13

Jag som hade tänkt att spara med städning till en annan tråkig dag fick

nu dammsuga hallen, sovrummet och halva köket vare sig jag ville eller ej.

Mini och jag fick för oss att leka med en tennisboll vilket slutade i kaos.

Hon sprang in i en av sladdarna som hängen och slänger lite här och var

så att min glaslampa i hallen for i golvet. Klirr lät det och sedan var det

tusen bitar, ops sa jag och började plocka. Sedan fick jag dammsuga

grundligt och så vips så var det klart. Så nu ska jag ta denna donna med

ut och sedan går jag och lägger mig och sover. Upp klockan sju för att

duscha och sedan iväg för att jobba. Hoppas innerligt på en lugn natt!


PS. bollar får man inte leka med inne, ja vet.

Vi spar det tills det är spring bart ute. DS.

Av Mattan - 19 mars 2010 12:54

Hur länge jag var uppe i natt det tänker jag knappast förtälja!

Men sovit har jag hunnit göra och skönt var det, tills jag vaknade

och kände mig ganska så pigg. Klädde på mig och gick ut med Mini

och insåg att det fan var snö upp till knäna! Nej, det var det inte

men det snöar iallafall. Och jag ska tala om varför det snöar...

det är för att jag bar ner mina vinter jackor ner till förrådet här om

dagen. Men vad gör det? Måste min gris gå ut så måste hon.


Snacka om att jag fortsätter att strula till det i min egen skalle!

Fick nyss ringa till bemanningen och reda ut saker och ting och

jag kan säga att det inte var mycket som stämde i min lilla hjärna.

Men nu är det lite mer ordning på detta och jag tror jag fattar.


Och så helt huxflux så vart det spikat och klart att jag pyser

iväg till Hudiksvall den första April. Då kan jag luras hela

dagen lång i bilen! Jag och Mimpan gör glada Hudik osäker.

Som jag längtar!


 

Mimpilisous   

Av Mattan - 18 mars 2010 22:47

Ja alltså, som sagt måste jag verkligen ändra mina rutiner och det är fan

nyss helst! Det var inte alls avd.16 som ringde och väckte mig i dag för

där var det full personal styrka när jag kom redo för jobb. Nej ni, det var

nämligen avd.14 som hade ringt och tyckt att jag skulle vara där. Så

jävla bra första intryck på avd.16 chef! Jag är så jävla rolig ibland det

kan jag säga er alla. Så jag tog min väska och min matlåda och kilade

ner två trappor för att dyka in i en rapport full av ortopediska fall.

Snacka om att få känna sig som en jävla ärt hjärna, noll koll verkligen!

Ja, det blir inte alltid som man har tänkt sig men jag har haft en bra kväll

på jobbet ändå. Så nu ska jag sitta uppe en natt till för att få sova imorgon

då jag ska jobba natt imorgon.


Nu ska jag fortsätta med det jag gör och sedan ska jag

försöka sova lite så som bara jag kan.

Av Mattan - 18 mars 2010 11:45

Jag börjar fundera på vad ag ska göra med mina nätter, något drastiskt

måste hända och det är snarast! Jag måste skapa rutiner och det är helst

nyss för såhär kan jag inte ha det mycket längre. Att vara uppe hela nätterna

och helst vilja sova på dagarna. Gjorde samma sak igår, släckte vid tre och

tyckte jag var duktig. Men när jag först vart väckt halv nio så höll jag på

att trilla pinn! Somnade om och vaknade halv elva av att telefonen ringde,

det var avd.16 som ville jag skulle jobba ikväll. Jag kan inte säga nej så

jag ska snart hoppa in i duchen sedan åka iväg på jobbet. Kanske för att

jag har haft så svårt att säga nej som jag känner som jag gör för att jobba.

Det käns inte alls så glatt som det brukar göra, kan man få överdos av jobb?

Så där mycket att det bara blir medelnivån på glädjen istället för nästan max.


Nu ska jag äta en äggmacka och sedan duscha en snabbis.

Worket, here i come!

Av Mattan - 18 mars 2010 00:07

Som vanligt har jag haft en grin Onsdag framför Grey's Anatomy.

Är det inte sjukt att dom bara måste göra dessa avsnitt så att man

måste gråta som en barn rumpa. Men samtidigt är det bra, då kan

man koncentrera sig på att gråta då och vara glad dagen efter.

Innan det var sambo på besök och vi käkade pan pizza ifrån mina

grannar (pizzerian). Så jävla gott! Men efter en halv pizza sätter det

sig i hjärnan och man känner sig som en elefant. Men fett och flott

är ju gott, så vad gör man.


Nu ska jag ta med mig datorn och kolla på Grey's avsnittet jag

missade förra veckan. Sedan ska jag nog fortsätta med de

kommande avsnitten så jag har lite försprång. Så kan jag ju

ligga där i min säg och få grina lite i natt, fan vilka bra planer

jag har i min lilla hjärna. Nästan jämt!


Ska bara kolla färdigt på Criminal Minds först.

Vilken jävla sucker jag är för program.

Ovido - Quiz & Flashcards