Alla inlägg under mars 2010

Av Mattan - 17 mars 2010 14:45

Fan vilken väder det är ute!

Även fast det inte är särkilt varmt så blir man glad av ljuset.

Jag har precis kommit hem ifrån staden efter en fika med Putte,

var år och dagar sedan vi såg så det  var på tiden. Mini hon fick

vara ensam hemma hon och det verkar ha gått bra, hon satt inte

vid dörren och ylade när jag kom hem. Det måste väl vara ett bra

tecken de? Ja det visar väl sig om någon granne kommer och knäcker

näsbenet på mig vet jag ju att hon inte är så oskyldig ändå.


Så nu funderar jag på om jag ska ta och diska en skvätt och

sedan bara sitta här och njuta av att vara göra lös.

Ibland är det ju jävligt skönt att vara göra lös! Helt sick.

Av Mattan - 17 mars 2010 00:39

Fan MTV kör samma band som igår natt, jag trodde dom var större på

sig än att hålla på så här. Nog för att jag inte lyssnar, men jag ser ju.

Jag sitte här och fantiserar om ett MAX mål fattar inte vad det är med

mig, denna fantasin har jag haft ett tag nu. Och dessutom har jag ätit

MAX mål under tiden, men det kanske inte har varit det perfekta.

Jag känner mig som en narkoman eller alkoholist som söker den perfekta

silen eller den perfekta fyllan. Bara det att jag vill åt det perfekta MAX

målet! Ska det vara så svårt? MAX i stan i Sundsvall ska jag då aldrig

mer äta på, mycket bättre i Birsta. (tjejen som är insatt har pratat).


Hade jag bott närmare Övik eller Sundsvall hade jag lätt

åkt på studs och käkat. Om jag någon gång lämnar denna

by håla då ska jag bo granne med MAX.


 

åååååååh, kärlek!

Kött och fett är kärlek.

Av Mattan - 16 mars 2010 17:54

Nu har jag nyss ätit lyx middag, pasta med pesto.

Resten av kvällen ska jag snusa och dricka 7up, det blir bäst så.

Så måste jag antagligen gå upp på OK/Q8 och köpa snus för jag

orkar inte sätta mig i bilen och åka någon annan stans. Så då kan

jag gå upp dit då jag går ut med Mini nästa gång, smart tjej!


Nu tror jag att jag ska råka somna på soffan ett tag, är så äckligt

trött! Dessutom är det ingen idé att vända på något dygn tillbaka till

normalt för jag ska ändå jobba natt på Fredag. Så att komma upp på

Måndag och Tisdag för viktiga saker det blir ingen hit liksom.

Men vad gör man inte för att bli fin(are) och tjäna lite pengar liksom.

Av Mattan - 16 mars 2010 12:33

Men vet ni vad!

Jag sov till klockan var halv tolv, snacka om skam och ångest.

Det är fan ånget att sova bort en halv dag när man inte har gjort

något speciellt kvällen innan. Men jag antar att kroppen behövde

det och nu känner jag mig lite utvilad. Så när jag klev upp så tog

jag en promenad med Mini i det vackra vädret! Träffade en granne

som hälsade på Mini i lugn och ro och det gick så fint så. Så skönt

att folk som vet hur man beter sig kommer fram och hälsar för då

reagerar Mini inte ens. Min lilla minigris som jag älskar så hemskt!

Nu ska jag göra mig redo för dagen så ska jag nog fika en skvätt

med Sandra. Sedan ska jag åka upp till mamma och städa ur bilen,

den skulle behöva tvättas med men det vet jag inte om jag orkar.


Nu är tatuerings tid bokad!!!

Tjooooho nu känns livet som det är på topp.

Bland det bästa som finns är ju att veta att

man kommer bli finare på huden, och att man

får en liten reality check. Jag säger inte vad

jag ska göra, det får ni förhoppningsvis se på

Måndag. Om han inte hinner hoppa på ett plan.

Men den ska få sitta på handleden iallafall.

Av Mattan - 15 mars 2010 23:22

Nu är ljuspartyt över och förbi och roligt var det, eller det roliga var väl

eftersnacket med brydarna! Fan, jag som har jobbat och flyttat och haft

fullt upp med mig själv har inte umgåts så flitigt med mina älskade vänner.

Och efter ikväll känns det verkligen som att jag har världens bästa vänner!

My fuck. Så efter att ha hämtat jycken, diskat lite och plockat undan billighets

fikat så sitter jag och lyssnar på The bronx och diskuterar musik med Putte.

Den sista konserten jag var på utomläns var ju självaste The bronx, fan jag

måste gå på fler konserter! Jag saknar det som satan. Skämmes på mig.


Det är nog bara att inse att jag inte kommer att lägga mig inom de närmsta

timmarna, för jag är inte trött. Pigg som en lärka faktiskt! Hade det varit

sommar hade jag lätt tagit med mig hunden ut på en natt promme.

Men nu är det bara skit vår som är svin kall än så länge så jag tror jag lägger

den tanken på hyllan ett tag. Nu ska jag fortsätta lyssna, har icket tid att

skriva när jag måste lyssna. Fan jag kommer bli värkt, hoppas mina grannar

gillar musiken jag gillar på för är det något det är här så är det lyhört!


Lätta ankare, hoj!

Av Mattan - 15 mars 2010 15:19

Varför i hela fridens dagar ligger jag i soffan när jag borde kuta upp och

ner mellan källaren och min lägenhet? Jag måste bära ner kartonger till

förrådet och det är helst nyss. Dom kan ju inte stå framme när jag ska

ha ljusparty och det ska vara fint här, nej nej. Jag ska bara vila lite till

så ska jag göra världens ryck sedan, jag lovar! Ikväll vet jag en tjej som

kommer somna som en klubbad och det är lilla jag. Eller så blir det så

konstigt att jag sitter uppe halva natten och inte kan sova. Men vad gör

det när jag får sova imorgon? Gud så skönt det ska bli!


Nej men fasiken, skärpning!

Nu måste jag fixa och trixa här så det blir någon ordning på torpet.


Det känns som att det är dags för ett par nya skor

och en ny tatuering! Det är då livet är på topp,

när man känner såna känslor.

Av Mattan - 14 mars 2010 19:17

Nu jävlar är jag på G igen!

Somnade som en stock i typ 40 minuter, sedan tyckte Mini att det var

färdig sovet. Jag tycker synd om min piercing, den höll fan på att dö

en hemsk död när hon hoppade på bröstena mina. Phu! vilken pers,

men då var det ju lika bra att kliva upp och göra sig en omelett. Så

nu sitter jag här med två ägg och lite krydda påväg ner i omloppet.

Fan, nu för tiden är det ingen hit att käka jag är fan aldrig hungrig

vilket är ganska så värdelöst men what to do.


Så nu ska jag skutta in i duschen för mitt hår står åt alla kanter

och så vill jag inte gå på jobbet. Då får jag säkert inte jobba mer.

Så nu tänkte jag göra sista natten och imorgon blir det till att

plocka i ordning här hemma för då är det ljusparty. Mysigt värre!

Ha en bra kväll, jag ska ta med mig en bok i kväll det är en sak

som är säkert.

Av Mattan - 14 mars 2010 15:48

Alltså visst tycker jag om solen, i vissa mängder. Men fan inte när man

har och ska jobba natt. Då känner jag mig som Edward Cullen fast jag

glittrar inte i solen, jag blir bara sur som en citron. Sen är ju jag så jävla

sjuk att jag längtar efter sommar och då menar jag ingen solig dag.

Jag längtar tills den första åskan och de första blixtrarna! Tänk vad mysigt

att få sitta ute på ballkongen och lyssna och skåda detta fina väder.

Jag längtar tills det luktar blöt asfalt och blött gräs, men självklart vill jag

ha fint väder också! Fast fan inte idag. Jag har solen i ögonen och är för

lat för att kliva upp och dra ner persiennerna. Om det nu stavas så.

Fan nu lyser solen så fint på min dator och jag inser hur mycket skit det

finns under alla tangenter! Hur fan får man bort det då? Jag kan ju inte

ta dammsugarn, då är jag väl tangenlös sedan, eller? Hjälp är mer än

välkommet vad gäller denna fråga. Nu ska jag slappa i soffan, för det

är det jag gör bäst. Eller ja, sova gör jag ganska bra också men jag

är nog kanske bättre på att slappa i soffan.



"Oh what a feeling, I'm feeling life"


Ovido - Quiz & Flashcards