Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Mattan - 16 juli 2010 22:44

Fan vart en ganska effektiv dag ändå,

jag gjorde hälften av listan och byggde på lite extra.

Jag vart 52 kroner rikare av panten, två papperskassar

rikare av att dumpa pappersinsamlingen, och en hunka

fattigare av att tanka bilen. Sen klippte jag sönder en

tröja som vart en linne fast det är inte färdigt. Måste

hämta min symaskin hos morfar imorgon så jag kan

pyssla och lugna själen. (det är en till prick på listan).

Plus att jag måste dammsuga alla golv och skura toan

imorgon. Måste kila ner och kolla om tvättstugan är

ledig imorgon också, jag förstår fan inte hur jag kan

samla på mig så satans med tvätt! Helt obegripligt.

Iallafall...efter klipp och pyssel ringde Emma som var

Diesel vakt så gick vi en promis med hundarna.

Jag kan lova att tungorna hängde ner till knäna på

båda, och att dom var glada att se varandra igen.

Det är inte det lättaste att hålla en glad hund som

vill pussas med en annan glad hund. Båda två är

ju rätt så starka, men de gick fint ändå. Söt hundar!

Efter en timme var vi hemma igen, skönt med en

promenad men äckligt att svettas så mycket.

 


Nu ska jag fundera på om jag ska ta itu med

toan nu eller om jag sparar allt till imorgon.


Av Mattan - 16 juli 2010 17:40

Härligt att jag alltid kan hålla mina planer...

Jag vaknade typ kvart i fyra då var jag så trött

att jag inte ens visste vad jag hette. Men upp

skulle jag och ut med hunden gick jag. Så tänkte

jag att jag skulle börja städa, men så vart det

väl så att jag råka tänka en gång till på saken

och sket i det. Sitter här i min sackosäck och

dricker saft och äter chips jag. Det ser lika

hemskt ut här hemma som när jag vaknade.


Men nu har jag tänkt om en tredje gång

och tänkte att jag ska åka och tanka,

panta och sortera papper. Då är ju dagens

halva lista iallafall gjord. Ja det får nog bli så.


 

Så trött är jag!

Av Mattan - 16 juli 2010 07:38

Nu jävlar gott folk är jag trött men det gör inget för

jag är ledig ända tills på Fredag. Och då menar jag

Fredag nästa vecka, ding ding ding. Så nu peppar

jag inför sömn med lite cancer bats, de är fan

grejer det! Tänkte sova till max tre, och då menar

jag verkligen max. För jag har redan gjort stora

planer för dagen, jag ska städa, tanka, panta,

sortera papper, och förhoppningsvis umgås med Emma.

Men först och främst ska jag ta hunden under armen

och gå och sussa, och fii fan vad skönt det ska bli!

Underbart att få gå och sova när alla andra måste

kliva upp för dagen, in your faces.


Men peppa med denna vet jag!

Ovido - Quiz & Flashcards