Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Mattan - 10 oktober 2011 12:47

Tänka sig att mitt blodvärde äntligen har gått upp ända

till 120, härliga siffror! Det känns, för jag är inte lika trött

som när det var som sämst. Nu är jag bara trött för att jag

inte får sova, och det är nog bara att vänja sig med det.

Bebis har kanske lurat oss ända tills nu, för idag när vi lyssnade

på hjärtat lät det först bra. Ända tills barnmorskan kom på att

vi lyssnade på hjärtljud ovanför naveln, då vart hon osäker på

hur bebis egentligen låg som. Så imorgon ska vi på ultraljud

för att se hur den faktiskt ligger, jobbigt va. Eller INTE!

Vi ska alltså få se våran lilla bebis imorgon och som jag längtar!!

Så jag passar på då att fråga hur mycket den väger, BM idag

trodde inte att den var så hemskt liten så imorgon får vi se.


Nu kan ni ju hålla tummarna för oss att den ligger åt rätt

håll och inte åt något annat håll. För någon vändning är jag

inte så himla sugen på då jag tycker det gör ont när BM

bara känner efter huvudet osv. Så snälla bebis, ligg rätt!!

Och även fast vi är så nyfiken att vi blir tooookig så tror

jag nog vi ska hålla oss ifrån att fråga om kön. Jag menar,

förhoppningsvis får vi reda på det om två veckor.

Av Mattan - 10 oktober 2011 10:31

Jag tycker att helgerna går för fort nu mera.

Man hinner knappt vakna på Lördag så är det redan Söndag kväll.

Vi har hunnit med att stöka och böka hemma, städat bilen invändigt

och förberett BBväskan. Så nu kan lille bök-ungen mer än gärna

få komma ut, innan jag och min kropp får tuppjuck! Det är fler

än en gång jag bryter ihop och gråter av smärtan i rygg och fogar.

Så snälla lille älskade bebis kom ut nu för jag orkar inte mycket mer.

Och även om man skriver att man inte orkar mer så gör man

tydligen det, fast nu är frustrationen p.ga smärtan snart vinnare.


Jag borde göra mig i ordning för halv tolv ska vi till barnmorskan

och lyssna på vårat lill hjärta. Ska passa på att fråga om hon tror

att bebis är en sex kilos klump (för så känns det) eller om den

endast är stor i rörelserna och liten på jorden. Sen ska jag äta

lunch med min finaste kille. Resten av dagen ska jag VILA för

mina fogar håller mig vaken på nätterna och plågad under dagen,

så jag måste försöka vila. 16 dagar kvar till due date!

Ovido - Quiz & Flashcards