Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Mattan - 27 oktober 2011 16:45

Dagen det börjar snart lida mot sitt slut och det enda jag kan känna av är några

fjuttiga (om man jämnför med vad som komma skall) förvärkar. Va-i-helvete!
Sofie och sötAlbin, som sov sig igenom nästan hela besöket, har varit på besök

nästan hela dagen och åkte nyss hem. Så skönt att få prata av sig lite trött-på-

gravidmagen snack plus prata förlossning och bebis. Tänk att jag har såna fina

vänner! Inte ens bebis-mys fick bebis att tänka tanken på att komma ut inte.

Det får nog bli promenader i helgen ändå!


Nu väntar jag på att hjärtat ska sluta jobba så vi kan äta middag, jag är äckligt

hungrig jämt nu för tiden. Idag blir det tortelinigratäng och jag längtar verkligen!

Sen kanske vi tar oss en tripp till Hellsea för att hämta hjärtats älgpangar tillbehör

då han ska jaga med Peder i helgen, spännande. Kanske jag ska följa med ut i

stora vida skogen, för då kommer bebisen säkert på tio röda! Jag som är så rädd

för diverse djur (det skyller jag på mamma). Kanske en bra plan.

Av Mattan - 27 oktober 2011 10:20

Nog hade jag velat fått ut bebis nu nog, för fan vad den stökar runt.

Inte ens får jag ligga och dra mig i sängen längre, nej för då ska den upp

under revbenen med nån liten fot eller hand och det är rätt obekvämt!

Så jag får snällt kliva upp och gympa i den mån jag kan, alltså den gympan

jag orkar är att för det första ta mig ur sängen och sedan vanka igång

fogarna, sätta mig på toan och sen har jag gjort morgongympan. Perfekt!

Dagen det är här, det är idag det egentligen ska "smälla" men jag vet inte

jag, det verkar vara behagligt där inne. Tro jag det när det är sånt här

piss väder ute, då trivs jag också bäst inne. Jag funderar på om jag ska

be Morgan att tvinga mig till annan gympa i helgen, kanske en lång jävla

promenad gör susen. Ananas verkar ju tydligen inte funka, så ni vet det.


Nu ska jag bädda ner mig här under filten i soffan och bara mysa

framför Greys och vänta på att få hem hjärtat på lunch.  

Så får vi se vad resten av dagen erbjuder, jag har ju liksom inte

så mycket energi kvar i kroppen till nå extravagansa inte.

Och tänk efter idag då är bästföre datumet utgånget, då kommer

jag inte orka något alls, jag blir nån slags mögglig höggravid.

Nej, nu får du banne mig komma ut!!!


Ovido - Quiz & Flashcards