Alla inlägg den 27 april 2010

Av Mattan - 27 april 2010 22:46

Nu har jag klarat av dagen alla uppgifter.

Så nu ska jag ta och borsta tänderna, släcka lampor

och försöka sova och allt detta just nu. För vad vore

inte bättre än om jag fick sova innan tolv?!

Det hade varit som en dröm som vart sann, typ.

Imorgon ska hoppas jag på väder utan vind så jag kan

ta en lång prommis med hunden. Sedan kommer Emma

och tvättar sin tvätt här i min nästan alltid obokade

tvättstuga. Så ska jag försöka hä iväg mig till Björkå

och träffa pussigull Erik för Lisa skvallrade och sa att

jag kunde komma på Onsdag vilket är imorgon.

Nej men blaha, sova var det ju jag skulle försöka göra!

Ska man se en film eller något eller ska man bara försöka

sova ändå? Jag vet inte längre hur man beter sig innan

sömnen kommer till en, eller John Blund eller vad fan det

nu är som inträffar. Jag vill ha tillbaka mina sömnpiller!

Då visste man säkert att man hade dryga två timmar på

sig att göra det man ville innan sömnen kom som en

käft smäll och man somnade sött.

Av Mattan - 27 april 2010 15:08

Nu är jag en väska rikare av märket Friis&Company jävlar

vilka väskor dom gör! Bilen har bensin i tanken, kylskåpet

är fullare än nyss och hunden är lycklig över sitt dyra ben

med slipmedel för gaddarna i. Vilken härlig start på dagen!

Till middag ska jag värma stuvade makaroner och köttbullar

jag fått av jajja. Sedan har jag noll planer resten av dagen

förutom att jag ska hämta sambo klockan 22 på jobbet.

Ja alltså jag lär väl ska gå en promis med älskade hunden också

men det ingår ju liksom i rutinerna. Så tror jag visst bestämt

att jag ska försöka somna i tid i kväll för min kropp behöver

lite andra rutiner just nu. Och där med basta!

Av Mattan - 27 april 2010 12:12

Vaknade kvart över elva idag, jag kommer inte ens ihåg när

jag vaknade så tidigt senast. Usch! Snacka om ångest när

man sover bort en halv dag sådär. Men nu är jag på G, jag

har betalat alla räkningar förutom hyran, den får jag betala

imorgon när jag får min andra lön. (från Landstinget).

Så nu kan man åka och tanka bilen full, dra en sväng på stan

och köpa ett stort smaskigt ben till hunden. Vad var det mer

jag skulle köpa? Säkert något super viktigt. Systemet ska jag

iallafall gå på tills på Fredag! Åh vad jag längtar tills på Fredag.

Och nu är det bara två dagar kvar som är full av planer så det

kommer gå utav hejsan så är vi framme på Fredagen!! YES.


Nu ska jag ut och ränna en sväng, hoj!

Av Mattan - 27 april 2010 01:54

Ibland är detta skrattretande!

Jag la mig i tid, vilket vill säga direkt på studs efter sista

inlägget jag skrev. Det enda jag gjorde innan jag la mig var

att släcka lampor och borsta tänder, vilket måste betyda att

jag låg i sängen senast tjugo över tolv. Och det mina vänner

är fan i tid i mina ögon. Nu kommer vi till problemet!

Jag kan fan i mitt skal inte sova!!!

Jag låg och tjura länge, ända till klockan ett då gav jag upp.

För jag läste någonstans om sömnproblem och man ska inte

ligga och vrida och vända, man ska läsa en tråkig bok. Det

värsta i kråksången är att jag inte äger någon tråkig bok

så i detta fall blir det en omöjlighet. Så tänkte jag att man

skulle kunna se en tråkig serie eller något som kompensation.

Men så tänkte jag att det skulle ju vara helt jävla onödigt,

det är väl bättre jag är vaken ett tag till och söker lyckan

alldeles snart igen. Eller? Jag är så förbannat less på att inte

få sova på nätterna, förstår inte min kropp att man ska sova

då? Jag har ju liksom inget bättre för mig om nätterna precis.

Nu ska jag slå på någon slags serie som jag kan somna till,

eller försöka somna kan jag ju iofs börja med. Eller så ger jag

blanka fan i att sova och är vaken natten lång...

Av Mattan - 27 april 2010 00:11

Detta är till alla mina fina vänner (alltså av könet kvinna).


Så vill jag bara säga att nu är det en dag närmare till

Fredag! Jag är så peppad att jag skulle kunna börja

förfesta redan nu, men det gör jag inte. För nu är jag

trött och ska passa på att lägga mig innan jag bli pigg.

Ovido - Quiz & Flashcards