Alla inlägg under april 2010

Av Mattan - 9 april 2010 13:35

Idag känner jag för att göra så lite som möjligt..

Jag började med att försöka städa men märkte att ne det funkade

liksom inte. Så nu sitter jag i soffan och kollar på peak season och

önskar att jag fick säsonga sådär jag med. Men vafan, jag trivs ju

bra i hemmets trygga vrå och kan ju kolla på detta på tv.n så det

jämnar ut sig. Jag ska ligga här ett tag till sedan ska jag städa,

göra mig ordning, åka och handla och sedan gå till grannhuset.

Jag ska nämligen hjälpa till på bluesföreningen idag, fan det blir

grejer det! Men det blir tidig kväll med tanke på att jag ska försöka

ta mig upp imorgon klockan 6. Jag kan fortfarande inte förstå hur

fan jag ska kunna somna i tid när jag inte somnat innan halv tre

på hela veckan. Jag bestämmer mig här och nu att jag aldrig mer

ska blanda natt och dag, jag tror jag håller mig till nätter och

kvällar! Hatar mornar, verkligen hatar!!

Av Mattan - 9 april 2010 00:01

Jag har haft en topp kväll med Emma och Mallan, och såklart

annat folk fast dom känner jag inte så de kan jag inte säga

något om. Men när folket hade köpt ljus och fikat massa gott

som Mallan hade bakat så åkte dom hem till sitt medan vi

stannade kvar och gjorde vårt. Pratade om allt och ingenting,

skratta och drack kaffesump. Sedan skjutsade vi hurtbullen

Mallan till sin bil och styrde min bil mot Sollefteå.

Väl hemma dök jag i soffan med älskade hunden, nu funderar

jag på om jag ska ta mig en macka eller om jag ska gå och

försöka sova. Jag menar...jag börjar jobba klockan 6.45 på

Lördag och förstår inte för mitt liv hur fan jag ska komma upp.

Mamma hade förslaget att jag skulle vara uppe hela natten och

ja, det är ju en idé att gnida på lite.

Fan jag tror jag tittar färdigt på Law and order och tar en

macka, sedan går jag och lägger mig. Ja, så får det bli!

Av Mattan - 8 april 2010 13:01

Nu ska jag snart göra mig redo för att åka till Kramfors.

För vi ska åka dit tidigare än själva partajet, mycket tidigare

t.om Så det är väl bäst man gör sig redo och fit for fight nu

då så man kan skratta, leva och må resten av kvällen.

Jag känner mig ganska så trött faktiskt, kanske jag får låna

Malins soffa innan allt börjar. Jag är ju mästarnas mästare

på att kolla hur mina vänners soffor känns att sova i. Det kanske

är något jag borde följa statistik på, betygsätta mina vänners

soffor. Den som vinner kan få mig som inneboende på den soffan

om jag en dag skulle bli boende lös och inte ha tak över skallen.

Grattis på förhand, nu ska jag sminka mig.

Av Mattan - 8 april 2010 11:32

Jämt och städigt trött, det verkar inte finnas annat för mig

att hämta ur detta liv. Så nu ska jag koka kaffe och slå mig

ner i soffhörnet i lugn och ro och dricka kaffet. Kanske äta

en macka eller två, man måste ju sånt även idag.


Så får vi se vad för middagen bjuder på.

För kvällen har jag redan spikad! Ikväll ska

jag hälsa på sötMallan i Kramfors som har

ljusparty. Jag har hört rykten om att hon

har bakat, sånt tar jag emot med öppna

armar vilken dag som helst! Vilken kväll va!

Av Mattan - 8 april 2010 01:29

Har ni tänkt på hur jävla viktigt det är med storleken jämt

och ständigt. T.ex folk som fiskar och nu drar jag alla fiskeintresserade

över en och samma kam. Dom ska hålla på och lägga tändsticksaskar

brevid fisken, hålla fram skiten med långa armar, knäppa nära firren

när den hänger och dinglar i kroken. Allt för att få det att se ut som

att den där stackars döde blivnade middan ska se stor ut. Konstigt.


Är det inte bara at fiska, angla, och pimpla utan att skryta?

Ska jag börja skryta om mina intressen jag med kanske?!

Om hur jävla många snusar jag tar per dag, eller hur många

gånger jag pratar med min hund. Jag ska banne mig börja

föra statistik på mina intressen jag med. Måste bara hitta

något med storlek jag kan engagera mig i först.

Av Mattan - 8 april 2010 00:15

Det är så  hemskt skönt när saker och ting helt huxflux börjar falla

på plats i livet. Jag trivs med allt just nu! Pricken över i:et hade

självfallet varit att jag får jobbet jag sökt, men det tar vi då.

Och drömmen är att få plugga till behandlings assistent, men det

kommer det med. Utöver det så älskar jag livet just nu, jag älskar

min lägenhet, min hund, min familj, avgudar mina vänner som fanns

när allt var bäcksvart och även nu när det är som en sommar himmel.

Tack tack tack för att ni alltid finns! Utan allt detta hade det varit

lite knivigt, men nu är fallet inte så. Kärlek i ton till alla er!!!


Man kan inte annat än tycka om denna låt.

Feeling alright är grejer det!

Av Mattan - 7 april 2010 19:16

Men dra mig baklänges vad underbart skönt det var att få blund ett tag!

Vaknade pigg som en lärka efter ungefär två timmar, så nu klarar jag mig

ett tag till igen. Har nyss gjort middag och ätit upp den, för jag har hört

att man ska göra så...äta mat alltså. Så nu står jag inför ett dilemma,

jag skulle vilja (för Minis skull) gå på en långpromenad och för min egen

skull skulle jag villja åka på affärn och köpa typ en Ben&Jerrys tills klockan

åtta för då börjar min tv kväll. Jag menar, Mini ligger ju ändå och sover,

och dessutom tog vi en långis igår. Får man fuska då och ta en lite extra

lång promenad imorgon istället då? (snälla säg ja). Appro på Mini

fick hon mitt hjärta att slå lite kärleks slag nyss, som jag skrattade!

Hon började morra sådär sött på sackosäcken jag fick av syster som har

stått här sen i Måndags, men Mini hittade den nu. Jävlar vad förvånad

hon vart av den, och det gjorde min dag.


Ja, men då säger vi så. Då rånar jag spargrisen nu och åker ner

på konsum så jag kan käka lite fett framkallande saker.

Av Mattan - 7 april 2010 14:48

Sambo bjöd mig på en toast på stan idag, åh så gott det var.

Sambo ringde och väckte mig och tyckte jag skulle upp och hoppa,

en annan får ju aldrig sova ordentligt. Så nu ska jag gå ut med

hundskrället, dricka lite cola och sedan ska jag fan sova!

Så nattinatt allesammans, ses när det är vår.

Ovido - Quiz & Flashcards